Jednym z ważniejszych aspektów, na jakie należy zwrócić uwagę na etapie uruchamiania firmowej strony internetowej, jest wybór hostingu. Z reguły to agencja odpowiedzialna za realizację projektu proponuje klientowi kilka różnych opcji i wykupuje miejsce na serwerze, często dodając rok utrzymania strony w cenie usługi. Warto natomiast zainteresować się rodzajem hostingu, ponieważ może to mieć istotny wpływ na działanie witryny, szczególnie w okresach wzmożonej liczby wizyt (kampania reklamowa, promocja w sklepie internetowym etc.). Ponieważ najpopularniejszym wyborem jest hosting współdzielony, to przyjrzyjmy się mu nieco bliżej, omawiając jego zalety i wady.
Hosting współdzielony to rozwiązanie, w którym wiele stron internetowych korzysta z tych samych zasobów jednego serwera. Innymi słowy: na wspólnym serwerze umieszcza się np. kilkaset czy kilka tysięcy stron, dzięki czemu jednostkowy koszt świadczenia usługi jest niższy.
Nieprzypadkowo to właśnie hosting współdzielony jest najpopularniejszym wyborem właścicieli stron internetowych, również firmowych. Lista zalet tego rozwiązania jest dość długa i umieścimy na niej:
Hosting współdzielony stanowczo nie jest idealną opcją. To rozwiązanie ma szereg wad, które podważają sens korzystania z tej technologii np. na potrzeby rozbudowanych serwisów i popularnych sklepów online.
Hosting współdzielony to dobre rozwiązanie dla mało wymagających użytkowników. Będzie wystarczający na potrzeby prostych stron internetowych, które nie przyciągają dużego ruchu. To propozycja dla przedsiębiorców dysponujących ograniczonymi środkami finansowymi, szukających solidnego, a przy tym budżetowego hostingu, co do którego nie mają wielkich wymagań – ma po prostu działać.