Każdy wie, że tekst reklamy AdWords musi być przede wszystkim atrakcyjny dla klienta, a więc zachęcać go do kliknięcia w link czy baner. Jednak nie jest to wcale takie proste. Google dodatkowo narzuciło reklamodawcom sporo ograniczeń, które mają wpłynąć na poprawę jakości tekstów reklam oraz przeciwdziałać taktykom spamerskim. Jakie to zasady? Przeczytaj o 8 najważniejszych.
- Uważaj na liczbę słów kluczowych – w tytule i treści reklamy musi być umieszczone jedno z wybranych słów kluczowych. Nie można z tym jednak przesadzać. Jeśli stworzysz tekst np. „Tanie loty, tanie loty, tanie loty”, to Google szybko wybije Ci to z głowy, bo takie działania są zabronione.
- Zero symboli – zapomnij więc o haszach, symbolach dolara, maila czy gwiazdki. Google zabrania ich stosowania, ponieważ reklama stałaby się nieczytelna. Nie możesz również używać żadnych symboli, liter czy liczb, które nie mają związku z przekazem reklamowym.
- Wykrzyknik? Nie w nagłówku – to akurat bardzo fajne ograniczenie, bo wymusza na reklamodawcach szukanie innych metod zwracania uwagi klientów.
- Tylko jeden znak specjalny w całej reklamie – zapomnij więc o dodawaniu do tekstu reklamy kilku wykrzykników, znaków zapytania czy ukośników. To ograniczenie także ma wpłynąć na czytelność reklam.
- Standardowa wielkość liter – nie możesz stworzyć reklamy, w której wyrazy są zapisane w całości wielkimi literami, np. SUPER HIPER MEGA OKAZJA. Google na to nie pozwala, aby nie dopuścić do obniżenia wartości merytorycznej reklam oraz zachować w miarę przyzwoity wygląd linków sponsorowanych. Oczywiście możesz rozpocząć zdanie od wielkiej litery czy użyć jej w nazwie własnej.
- Bez call to action – szkoda, ale Google nie pozwala na stosowanie w treści reklamy żadnej formy wezwania do kliknięcie w link. Nie można więc np. napisać „Kliknij!”. Trzeba się wysilić i znaleźć inne formy zachęty.
- Nie naginaj faktów – nie możesz stworzyć tekstu reklamy wskazującego, że Twoja oferta jest najlepsza na tle konkurencji czy też najchętniej wybierana przez klientów. Jedynym wyjątkiem jest posiadanie niezależnego potwierdzenia, np. na wyniku sondażu, o którym trzeba wspomnieć na docelowej stronie internetowej. W przeciwnym razie Google zabrania stawiania się wyżej. Nie możesz napisać: „Mój szampon to nr 1 w leczeniu wypadania włosów”.
- Bez znaków towarowych – w treści reklamy AdWords nie wolno umieszczać chronionych znaków towarowych. To ważne z punktu widzenia reklam displayowych. Jeśli więc prowadzisz sklep sportowy, to nie możesz umieścić na banerze np. logo Adidasa.
To tylko najważniejsze zasady narzucane przez Google. Trzeba o nich koniecznie pamiętać, aby stworzyć reklamę nie tylko skuteczną, ale też zgodną z polityką giganta.