Content manager to specjalista odpowiedzialny za kreowanie i wdrażanie strategii content marketingowej marki. Często ta sama osoba odpowiada za tworzenie angażujących treści czy to na potrzeby kanałów własnych marki (blog, social media) czy na serwisy zewnętrzne. Jednym z największych wyzwań i jednocześnie problemów występujących w tej pracy jest brak pomysłów na nowy content. Tutaj z pomocą przychodzą takie narzędzia jak Google Trends. Wciąż go nie znasz? W takim razie sprawdź, dlaczego warto i jak z niego korzystać.
Google Trends to bezpłatne narzędzie od Google służące do śledzenia i analizowania popularności różnych fraz w wyszukiwarce Google. Dzięki Google Trends możemy łatwo sprawdzić, czego w danym okresie najczęściej szukają użytkownicy najpopularniejszej wyszukiwarki i tym samym zainspirować się do tworzenia aktualnego contentu odpowiadającego na zapytania naszych potencjalnych klientów.
Google Trends jest stosunkowo rozbudowanym narzędziem, oferującym m.in.:
Zacznij od wejścia na stronę https://trends.google.com, a następnie wpisz dowolne słowo kluczowe, które ma jakiś związek z branżą, dla której pracujesz. Możesz również wpisać więcej słów, aby upewnić się, które odnosi się do aktualnie bardziej popularnego zagadnienia.
Następnie ustaw parametry wyszukiwania, jak region geograficzny oraz okres, a także przypasuj frazę do konkretnej kategorii. Zdecyduj też, czy interesują Cię tylko wyszukiwania w sieci, czy może też w grafikach, wiadomościach, serwisie YouTube czy Google Shopping.
Po wygenerowaniu wyników zobaczysz wykres przedstawiający popularność frazy w wybranym czasie, co może być świetną inspiracją do tworzenia nowego, angażującego i rzeczywiście poszukiwanego contentu.
Google Trends bardzo przydaje się w codziennej pracy content managera, umożliwiając dostosowywanie działań content marketingowych do rzeczywistych oczekiwań grupy docelowej. Tworzenie treści na tematy rozpalające potencjalnych odbiorców marki, to bardzo dobry sposób na przyciągnięcie ruchu organicznego z wyszukiwarki Google, a także zyskanie rzeczywiście unikalnego contentu wyróżniającego markę na tle konkurencji.