Rekordowe półrocze dla reklamy online

Remigiusz Szulc
20.12.2021

To już nie jest tylko ożywienie, ale erupcja zapotrzebowania na reklamę internetową. Raport IAB Polska/PwC AdEx wskazuje, że pierwsze półrocze 2021 roku było rekordowe pod względem wydatków firm na promocję w Internecie. Reklamodawcy przeznaczyli na to blisko 3 miliardy złotych.

Gigantyczny skok wydatków reklamowych

Reklama online jest już najpopularniejszym segmentem marketingu w naszym kraju (wyraźnie wyprzedzając reklamę telewizyjną). Jednak wyniki za pierwsze półrocze 2021 roku i tak pozytywnie zaskoczyły całą branżę. Ponad 2,9 miliarda złotych zainwestowane w formaty reklamy internetowej to skok aż o blisko 23 proc. w porównaniu z analogicznym, pandemicznym okresem 2020 roku.

Tylko w drugim kwartale 2021 roku reklamodawcy przeznaczyli na promocję online o ponad 340 milionów więcej niż rok wcześniej.

Tak rewelacyjne wyniki zwiastują jedno: firmy masowo przenoszą się do Internetu i traktują sieć już nie tylko, jako kanał wspierający sprzedaż, ale wręcz bazowe źródło pozyskiwania klientów. Dotyczy to nawet tych przedsiębiorstw, które do tej pory nie potrafiły sobie wyobrazić swojej działalności w Internecie.

Pandemia niewątpliwie pomogła w rozwoju rynku reklamy online i dziś trudno jest sobie wyobrazić, aby w cyfrowym społeczeństwie możliwy był powrót do modelu wyłącznie sprzedaży stacjonarnej, a tym bardziej opierania swoich działań marketingowych na narzędziach offline.

Warto dodać, że najpopularniejszym formatem reklamy internetowej nadal są szeroko pojęte elementy graficzne (zarówno reklama display, jak i wideo), na które firmy przeznaczają blisko połowę swoich budżetów. Drugą pozycję okupuje SEM, czyli reklama w wyszukiwarce Google, a trzecie nieco zapomniane w ostatnim czasie ogłoszenia. Znacznie mniejsze jest natomiast zainteresowanie reklamą natywną oraz e-mail marketingiem.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie