Jak pomóc stronie w osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce? 7 podstawowych rad

Mateusz Nowak
12.12.2015

Gdyby wszystko można było załatwić za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, to już dawno byśmy sobie taką kupili. Życie jest jednak nieco bardziej skomplikowane, również to internetowe. Wiele firm daje się mamić obietnicami szybkiego zdobycia wysokiej pozycji w wyszukiwarce i korzysta z ofert nie do końca uczciwych (bo ukrywających część prawdy) agencji czy freelancerów SEO. W rzeczywistości nie istnieje już złoty środek na TOP 3 w Google. Potrzebne są natomiast konsekwentne działania, również ze strony właściciela witryny. Jakie? Oto 7 z nich.

  1. Dobry content – treść w działaniach SEO jest absolutnie najważniejsza, szczególnie po niedawnych zmianach w Google. Strona musi być wypełniona atrakcyjnymi – dla użytkowników! - tekstami, które dodatkowo zostaną wsparte atrakcyjną – dla wyszukiwarki – optymalizacją. Innej drogi po prostu nie ma. Treść musi być unikalna, zabronione jest jej kopiowanie.
     
  2. Pamiętaj o słowach/frazach kluczowych – to je użytkownicy wpisują w wyszukiwarce i to ich roboty Google szukają później na stronach. Warto więc zadbać, aby witryna zawierała kilka najważniejszych dla naszej branży słów kluczowych, zarówno w tekstach, jak i w nagłówkach czy hasłach.
     
  3. Podpisane zdjęcia – oczywiście chodzi o ich podpis w tzw. atrybutach ALT. Tutaj również warto użyć słów kluczowych, bo tylko w ten sposób wyszukiwarka zarejestruje obecność obrazka na stronie i pokaże go w galerii Google.
     
  4. Wiele podstron – wyszukiwarka lubi strony, które są zbudowane w oparciu o wiele zakładek. Zamiast więc umieszczać wszystkie dane na temat firmy w zakładce „O nas” dodaj też zakładkę „Kontakt”. Generalnie bardzo dobrze jest, gdy strona zawiera wiele podstron, bo to także ułatwia orientację użytkownikom.
     
  5. Blog firmowy - zdecydowanie warto go prowadzić w obrębie witryny głównej firmy. W ten sposób dbamy o regularną aktualizację treści, co jest bardzo pożądane przez Google, a także promujemy swoją firmę w wyszukiwarce podejmując różne tematy dotyczące naszej branży, które mogą być atrakcyjne dla użytkowników.
     
  6. Linki zewnętrzne – ale wyłącznie naturalne. Chodzi o to, aby o Twojej stronie ktoś gdzieś wspomniał. Świetnie nadaje się do tego np. portal tematyczny czy blog zewnętrzny, w który zainwestujesz, a który stanie się siedliskiem wartościowych, naturalnych linków do strony głównej. Zadbaj też o obecność w social mediach, gdzie o naturalne linkowanie jest dość łatwo.
     
  7. Dbaj o atrakcyjny przekaz – atrakcyjny oczywiście dla użytkowników. Nie muszą to być tylko teksty, ale też np. infografiki czy filmy. W ten sposób szybko zaczniesz zyskiwać odwiedzających, a wyszukiwarka ten wzrost odnotuje i podniesie pozycję Twojej strony w swoich wynikach.
     

Widać wyraźnie, że na pozycję strony w wyszukiwarce bardzo duży wpływ ma sam właściciel witryny. Oczywiście te działania są czasochłonne, dlatego zdecydowanie warto wesprzeć się tutaj wiedzą i umiejętnościami np. dobrej agencji content marketingowej czy reklamowej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie