Nawet wojna, polityka i sankcje nie są w stanie powstrzymać globalizacji. Doskonałym przykładem na potwierdzenie tych słów jest sytuacja, do jakiej doszło w Nowym Jorku. Na jednym z elektronicznych bannerów na Times Square pojawiła się reklama Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Ałabuga” w Rosji, która zachęca mieszkających w USA Rosjan do powrotu do ojczyzny.
Trzeba przyznać – pomysł jest kreatywny
Reklama strefy ekonomicznej znajdującej się na terytorium republiki Tatarstanu to mimo wszystko zaskakująca sytuacja, biorąc pod uwagę skrajnie napięte relacje USA i Rosji. Agencja odpowiedzialna za kampanię „Czas wracać do domu” postanowiła zagrać kontrowersyjną kartą i wykupiła emisję w mekce reklamy outdoorowej, czyli właśnie na słynnym Times Square.
Kampania jest ukierunkowana na efekt rekrutacyjny – chodzi o pozyskanie nowych pracowników niezbędnych do rozwoju strefy ekonomicznej. Poszukiwani są przede wszystkim inżynierowie specjalizujący się w lotnictwie, mikroelektronice oraz informatyce.
Kampania przekonuje, że w Rosji jest mnóstwo pracy dla specjalistów, którzy mogą liczyć na świetne wynagrodzenie. Na razie nie wiadomo, ilu odbiorców reklamy rzeczywiście zdecydowało się na powrót do ojczyzny.