Blog to wizytówka firmy. Publikowane na nim artykuły świadczą o eksperckiej wiedzy, fachowości i gotowości do dzielenia się wartościowymi poradami, co zawsze jest pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów. Prowadzenie bloga firmowego nie jest jednak łatwe, ale za to bywa bardzo czasochłonne. Czy istnieją sposoby na przyspieszenie pisania tekstów na blog? Te sprawdzone wymieniamy w naszym poradniku.
To punkt wyjścia do znacznego przyspieszenia pisania artykułów na blogu. Na pewno zauważyłeś, że najwięcej czasu zajmuje Ci dumanie nad tematami. Oszczędź sobie tego i po prostu usiądź przed komputerem, pogrzeb w sieci, przeanalizuj swoją ofertę i za jednym zamachem opracuj listę np. 100 tematów. Owszem, będzie ciężko, ale później spijesz już tylko śmietankę. Taka lista uchroni Cię przed kryzysem twórczym na dobrych kilka czy kilkanaście miesięcy.
Jeśli bardzo trudno przychodzi Ci wymyślanie tematów wpisów na bloga „z palca”, to ta porada jest dla Ciebie. Inspiracje mogą pojawiać się znienacka. Jeśli tylko coś Cię zainteresuje, zapisz sobie roboczy tytuł artykułu w dokumencie tekstowym czy choćby na kartce papieru. Pamięć bywa zawodna, dlatego taka „chałupnicza” metoda naprawdę świetnie się sprawdza.
To bardzo ważna kwestia. Opracowanie stałej struktury artykułów znacząco przyspieszy sam proces tworzenia wpisów. Nie będziesz musiał za każdym razem zastanawiać się, jak długi powinien być wstęp, gdzie umieścić śródtytuły, czy zastosować pogrubienia i wypunktowania, czy zastosować wezwanie do działania na końcu wpisu.
Dodatkowym atutem stworzenia takiego szablonu jest to, że artykuły będą ze sobą spójne, co wpływa na profesjonalizację bloga i zwiększa zaufanie do publikowanych treści oraz ich autora.
Złota zasada blogowania firmowego! Największe męczarnie przeżywa się w momencie, gdy trzeba stworzyć artykuł na temat, który jest nam odległy. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku wpisów, których treści jesteśmy w 100% pewni i nie musimy co chwilę weryfikować podawanych informacji. Staraj się więc rozwijać bloga firmowego w kierunku swoich zainteresowań oraz kompetencji, co na pewno da się wyczuć czytając wpisy. Wpłynie to na wiarygodność artykułów, a tym samym autora i stojącej za nim marki.