O tym, że prowadzenie bloga firmowego jest jednym z najefektywniejszych sposobów promocji marki w sieci, wie coraz więcej firm, co potwierdza stale rosnąca liczba takich stron w Internecie. Bardzo często spotykamy się jednak z pytaniem, czy lepiej mieć blog firmowy wbudowany w stronę (w formie dodatkowej podstrony) czy też uruchomić go na osobnej domenie? Sprawa nie jest łatwa do rozstrzygnięcia, bo oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Co wybrać? Przeczytajcie naszą analizę.
To coraz częściej spotykane rozwiązanie, które z pewnością jest najmniej problematyczne i kosztowne we wdrożeniu. Dlatego wybiera je zdecydowana większość firm.
Plusy:
Minusy:
Mnóstwo firm, w tym czołowe światowe marki, prowadzi własne blogi na osobnych domenach, co bez wątpienia jest lepszym pomysłem, jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem oraz chcemy nawiązać bardziej rozbudowane relacje z klientami (póki co czytelnikami). Wchodząc z nimi w interakcję możemy lepiej i skuteczniej promować konkretne produkty. Wymaga to jednak regularności i opracowania bardzo dobrej strategii rozwoju bloga.
Plusy:
Minusy:
Która opcja jest zatem lepsza? Optymalnie byłoby posiadać i blog prowadzony na stronie firmowej i na osobnej domenie, który służyłby wsparciu promocji np. szczególnych produktów czy usług firmy. Jeśli jednak musimy się zdecydować na jedno rozwiązanie, to na początek jednak korzystniej będzie wbudować blog w stronę firmy, a ewentualnie później wzbogacić kampanię marketingową o dodatkowe narzędzie.