Blog firmowy wbudowany w stronę czy na osobnej domenie? Plusy i minusy obu rozwiązań

Krzysztof Jagielski
25.10.2015

O tym, że prowadzenie bloga firmowego jest jednym z najefektywniejszych sposobów promocji marki w sieci, wie coraz więcej firm, co potwierdza stale rosnąca liczba takich stron w Internecie. Bardzo często spotykamy się jednak z pytaniem, czy lepiej mieć blog firmowy wbudowany w stronę (w formie dodatkowej podstrony) czy też uruchomić go na osobnej domenie? Sprawa nie jest łatwa do rozstrzygnięcia, bo oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Co wybrać? Przeczytajcie naszą analizę.

Blog wbudowany w stronę firmową

To coraz częściej spotykane rozwiązanie, które z pewnością jest najmniej problematyczne i kosztowne we wdrożeniu. Dlatego wybiera je zdecydowana większość firm.

Plusy:

  • bardzo silne wsparcie dla pozycjonowania witryny;
  • zatrzymujemy użytkownika na stronie;
  • jasno komunikujemy istnienie bloga z marką;
  • zwiększamy zaufanie do marki dając użytkownikom darmową wiedzę ekspercką;
  • tworzymy profesjonalną opinię o firmie.

Minusy:

Blog na osobnej domenie

Mnóstwo firm, w tym czołowe światowe marki, prowadzi własne blogi na osobnych domenach, co bez wątpienia jest lepszym pomysłem, jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem oraz chcemy nawiązać bardziej rozbudowane relacje z klientami (póki co czytelnikami). Wchodząc z nimi w interakcję możemy lepiej i skuteczniej promować konkretne produkty. Wymaga to jednak regularności i opracowania bardzo dobrej strategii rozwoju bloga.

Plusy:

  • zyskujemy świetne źródło wartościowych linków;
  • mamy kolejną stronę, na której możemy promować swoje produkty czy usługi;
  • przy mądrym prowadzeniu bloga nie ryzykujemy, że użytkownicy odbiorą go, jako miejsce służące tylko reklamie;
  • zdobywamy czytelników, którzy nie ufają treściom publikowanym na stronach firmowych;
  • możemy zmienić retorykę na bardziej swobodną, nie ryzykując, że część klientów potraktuje naszą firmę mniej poważnie;
  • blog sam w sobie bardzo dobrze się pozycjonuje i w ten sposób mamy drugie źródło zwiększające zasięg firmy w sieci.

Minusy:

  • „wyrzucamy” użytkowników ze strony docelowej i kierujemy ich na blog, co nie dla każdej firmy będzie korzystne;
  • część użytkowników nie powiąże istnienia bloga z funkcjonowaniem firmy – może to być oczywiście korzystne, ale dla niektórych takie nie będzie;
  • wyższy koszt budowy osobnego bloga niż w przypadku wbudowania go w stronę firmy;
  • dodatkowy koszt związany z utrzymaniem bloga (domena, serwer).

Która opcja jest zatem lepsza? Optymalnie byłoby posiadać i blog prowadzony na stronie firmowej i na osobnej domenie, który służyłby wsparciu promocji np. szczególnych produktów czy usług firmy. Jeśli jednak musimy się zdecydować na jedno rozwiązanie, to na początek jednak korzystniej będzie wbudować blog w stronę firmy, a ewentualnie później wzbogacić kampanię marketingową o dodatkowe narzędzie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie