ChatGPT w pracy copywritera: sprawdź, jak wykorzystać to narzędzie

Remigiusz Szulc
20.12.2023

ChatGPT czy Bard od Google to dwa najpopularniejsze narzędzia AI do generowania treści. Podkreślamy słowo „generowania” – nie są to zawodowi twórcy tekstów, dlatego sztuczna inteligencja, przynajmniej na razie, nie stanowi zagrożenia dla najlepszych w swoim fachu copywriterów. Ci z kolei bardzo chętnie korzystają z AI w swojej pracy, oczywiście nie do wyręczania się nimi, ale do ułatwiania sobie pewnych etapów tworzenia treści dla klientów. Sprawdź, do czego może Ci się przydać ChatGPT w codziennej pracy copywriterskiej.

Opracowywanie tematów

Z tej funkcji ChatGPT warto korzystać głównie przy tworzeniu artykułów SEO. Gdy otrzymujesz od klienta listę słów kluczowych i masz opracować np. 50 artykułów o tym samym, to na pewno pojawi się problem z wymyśleniem różnych tematów. Tutaj z pomocą przyjdzie Ci właśnie sztuczna inteligencja.

Uporządkowanie informacji

ChatGPT super sprawdza się do tworzenia konspektów artykułów. Jeśli największą trudność w pracy copywriterskiej sprawia Ci usystematyzowanie zebranych informacji, to zleć to zadanie sztucznej inteligencji, która jest w tym naprawdę dobra.

Oczywiście podkreślamy, że informacje podane przez ChatGPT wymagają własnej weryfikacji – nigdy nie ufaj temu narzędziu w ciemno i nie powołuj się ślepo na to, co napisała sztuczna inteligencja.

Szybkie wyszukiwanie informacji

ChatGPT może być fajną alternatywą dla wyszukiwarki Google – w końcu także korzysta z jej zasobów. Jeśli piszesz jakiś prosty artykuł, od którego nikt nie wymaga głębokiej analizy danych i znakomitego poziomu merytorycznego, to spokojnie możesz zlecić zebranie potrzebnych informacji sztucznej inteligencji. Będzie szybciej, czytelniej, a Ty zaoszczędzisz sobie sporo pracy związanej z researchem.

Tworzenie podsumowań

ChatGPT oraz Bard naprawdę dobrze radzą sobie z wyciąganiem wniosków i pisaniem podsumowań artykułów. Wklejając swój tekst i prosząc narzędzie AI o przygotowanie krótkiego podsumowania, z pewnością otrzymasz treść, która po delikatnym liftingu językowym będzie mogła być wykorzystana w artykule dla klienta. Jeśli nie lubisz pisać podsumowań, zawsze masz problem z ostatnim akapitem artykułu, to sięgnij po pomoc sztucznej inteligencji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie