Podstawą copywritingu internetowego jest pisanie tekstów zawierających frazy kluczowe dla danej strony www. Najczęściej są to słowa, po których potencjalni klienci będą wyszukiwać oferty firmy. Publikowanie treści zawierających takie frazy znacząco zwiększa szansę na to, że roboty Google polecą witrynę użytkownikowi, który wpisał je w wyszukiwarkę. Problem polega jednak na tym, że najbardziej konkurencyjne, a więc najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe, są już mocno eksploatowane przez konkurencję. Nic dziwnego, że na znaczeniu zyskuje trend polegający na tworzeniu treści na te niepopularne lub mało popularne frazy. Dlaczego warto inwestować w takie teksty? Sprawdź kilka argumentów.
Dobrym przykładem mogą być tutaj buty sportowe. Być może pamiętasz, że jeszcze kilkanaście lat temu standardowo określało się je mianem „adidasów” – nawet jeśli były to buty innej firmy. Dziś konsumenci szukają takiego obuwia pod najróżniejszymi frazami, jak „sneakersy”, „snikersy”, „buty do biegania”, „buty crossfit” i wiele, wiele innych. Sam widzisz, że skupianie się wyłącznie na aktualnie najmodniejszej frazie wcale nie musi być dobrą strategią marketingową, a na pewno nie w długim terminie.
Skąd masz pewność, że klienci wpisują daną frazę zawsze poprawnie? Może dobrym pomysłem będzie opublikowanie kilku tekstów napisanych pod błędnie użytą frazę? Za przykład niech posłuży nam słowo „copywriting”. Mnóstwo osób szuka usług copywriterskich wpisując w wyszukiwarkę hasło „copywrighting” czy „copirajting”. Agencje marketingowe pozycjonujące się na te frazy zyskują więc wyraźną przewagę nad swoją konkurencją.
Ta zasada działa szczególnie w przypadku tzw. fraz na długi ogon, czyli mocno rozbudowanych. Nie są one najpopularniejsze, natomiast są skonkretyzowane, co w przypadku chęci pozyskania zdecydowanego klienta będzie mieć ogromne znaczenie.
Jeśli masz sklep z butami górskimi, to raczej nie powinieneś skupiać się na klientach szukających obuwia po frazie „wygodne buty” – istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że większość z nich ma na myśli jednak obuwie sportowe, do biegania czy też niskie, ale eleganckie. Opublikowanie kilku tekstów z frazą „buty do chodzenia po górach” czy „obuwie na górskie szlaki” zrobi tutaj lepszą robotę.
Tworząc treści zawierające ciekawe, ale na ten moment mało popularne frazy, możesz dość łatwo osiągnąć pierwszą pozycję w Google właśnie na te słowa kluczowe. Jest to korzystna sytuacja, ponieważ tak dobrze pozycjonująca się strona zawsze jest lepiej odbierana przez algorytm Google, co może jej pomóc w walce o pierwszą stronę rankingu na bardziej konkurencyjne frazy.