Centrum handlowe wydaje się być idealnym miejscem na organizacje eventu firmowego, zwłaszcza takiego, którego celem jest wypromowanie marki w jak największej grupie potencjalnych klientów. Nawet przez średniej wielkości galerię każdego dnia przewijają się tysiące osób – tym samym śmiało można liczyć na duży zasięg wydarzenia i promocji. Warto natomiast wiedzieć, że organizacja eventu firmowego w centrum handlowym ma też kilka istotnych wad. O nich, ale tez o zaletach takiej lokalizacji, piszemy w naszym poradniku.
Dlaczego warto zorganizować event w galerii handlowej?
Największą zaletą tej lokalizacji jest oczywiście praktycznie gwarancja satysfakcjonującej frekwencji. W wielu polskich miejscowościach galerie stanowią wręcz centrum kulturalno-rozrywkowe i są tłumnie odwiedzane przez klientów. Nawet jeśli nie wszyscy z nich znajdują się w naturalnej grupie docelowej marki, to zawsze istnieje szansa, że powiedzą o marce swoim znajomym, co oczywiście zwiększy jej świadomość.
Kolejną zaletą, którą warto wyróżnić, są bardzo dobre warunki infrastrukturalne. Event w centrum handlowym można zorganizować o dowolnej porze roku, bez względu na pogodę. Zawsze mamy dostęp do pełnego zaplecza technicznego, w tym nagłośnienia, prądu, Internetu etc. Odpada więc nam mnóstwo uciążliwych, ale jednocześnie niezbędnych kwestii bezpośrednio związanych z organizacją wydarzenia.
Inne zalety eventu w galerii handlowej wymieniamy poniżej:
Nie zapominajmy o wadach takiego eventu
Event w centrum handlowym nie jest na pewno rozwiązaniem idealnym i nie zawsze warto realizować tego typu pomysł. Wiele zależy tutaj przede wszystkim od charakteru marki – to oczywiste, że każdy biznes powinien być promowany we wnętrzu galerii, bo mogłoby to stać w sprzeczności ze strategią wizerunkową marki.
Ponadto trzeba się liczyć z tym, że właściciel galerii narzuci partnerowi pewne ograniczenia, chociażby w zakresie umiejscowienia stanowiska, czasu ekspozycji marki czy nawet wyboru narzędzi promocyjnych – przykładowo może nie wyrazić zgody na korzystanie z zewnętrznego nagłośnienia.
Jeśli chodzi o pozostałe wady, to przede wszystkim warto mieć na uwadze:
Stąd też nad pomysłem zorganizowania eventu firmowego w centrum handlowym trzeba się bardzo dokładnie zastanowić i nie podejmować tej decyzji tylko pod wpływem bardzo obiecująco wyglądającego kosztorysu (koszt organizacji imprezy w galerii z reguły jest niższy niż w osobnym lokalu).