Nowoczesne formy organizacji eventów biznesowych online

Andrzej Winnicki
17.04.2020

Musimy być przygotowani na to, że w najbliższych latach duża część eventów przeniesie się do Internetu. I to wcale nie musi być zła informacja. Powszechny dostęp do sieci daje nam ogromne możliwości w zakresie organizowania różnych wydarzeń, także biznesowych. Internet pozwala brać udział w imprezie ogromnej liczbie uczestników, co w naturalny sposób przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki organizatora. Wiele spośród nowoczesnych form eventów online funkcjonuje już dziś – wystarczy tylko z nich korzystać. Przykładami dzielimy się w naszym poradniku.

Wideokonferencje

Można je organizować nie tylko wewnętrznie, czyli dla pracowników danej firmy, ale także zapraszać do nich osoby spoza tego kręgu – klientów, przyszłych kontrahentów, przedstawicieli mediów etc. Wideokonferencje świetnie sprawdzają się w celu prezentacji oferty, omówienia sytuacji branżowej, przedstawienia potencjału intelektualnego przedsiębiorstwa. Można je przeprowadzić chociażby via Skype, co jest tanie, szybkie, a przy tym bardzo komfortowe.

E-szkolenia

Nie są żadną nowością, bo coraz więcej firm przechodzi na model szkoleń zdalnych. Jest to bardzo dobry kierunek, ponieważ dobrze wiemy, że duża grupa pracowników nie ma wcale ochoty na to, aby wybierać się na szkolenia wyjazdowe – nawet organizowane w eleganckich hotelach. E-learning jest komfortowy, transgraniczny, a w ogólnym rozrachunku okazuje się też być znacznie tańszy niż tradycyjne szkolenia stacjonarne.

Wirtualne spacery

To akurat dość nowe rozwiązanie, z którego firmy jeszcze niechętnie korzystają, ale to się już wkrótce zmieni. Chcąc np. pochwalić się przed klientami i przyszłymi kontrahentami nową linią technologiczną w zakładzie, nie trzeba wcale organizować eventu otwarcia. Wirtualny spacer pozwala – i to dosłownie – zajrzeć do wnętrza firmy bez ruszania się zza biurka. Jest to efektowna, wygodna i bardzo nowoczesna forma prezentacji potencjału firmy.

Relacje video

Takie relacje spokojnie mogą być już zaliczane do kategorii nowoczesnych eventów, nawet jeśli są wcześniej przygotowane, czyli nie odbywają się w formie relacji na żywo. Efektownie zmontowany materiał wideo pozwala dotrzeć z nim do dużej grupy potencjalnych klientów, w tym takich, którzy z różnych przyczyn na pewno nie wzięliby udziału w tradycyjnym evencie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie