Sponsoring eventu: ciekawa alternatywa dla organizacji własnej imprezy

Krzysztof Jagielski
19.03.2020

Organizacja eventu jest bardzo kosztowna, czasochłonna i nie zawsze możliwa do zrealizowania własnymi siłami. Jeśli już ze wstępnych obliczeń wynika, że nie możesz sobie pozwolić na wynajęcie profesjonalnej agencji i po prostu nie masz jeszcze na tyle silnego biznesu, by promować go poprzez event, rozważ pójście drogą na skróty. Mamy na myśli sponsoring eventu, czyli współfinansowanie organizacji czyjegoś wydarzenia. Jakie mogą wyniknąć z tego korzyści? Sprawdź w naszym poradniku.

Na czym to właściwie polega?

Sponsoring eventu to oczywiście – pisząc obrazowo – podłączenie się do imprezy wymyślonej przez kogoś innego i organizowanej przez zewnętrzny podmiot. Sponsor częściowo finansuje event, a od poziomu jego zaangażowania finansowego zależy to, jak duży będzie mieć wpływ na przebieg imprezy. Jest to bardzo popularne rozwiązanie chociażby w branży eventów muzycznych, ale też charytatywnych i biznesowych. Można zostać sponsorem na przykład konferencji, targów czy spotkania branżowego. To doskonała sposobność do obniżenia kosztów organizacji eventu.

Opcja wejścia do nazwy eventu

Wynika z tego oczywista korzyść dla sponsora, czyli wypromowanie nazwy marki w grupie zarówno uczestników eventu, jak i osób, które zetkną się z medialnymi zapowiedziami wydarzenia. Wejście do nazwy wymaga sporego zaangażowania finansowego, choć dużo tutaj zależy również od skali wydarzenia. Jest wiele przykładów imprez, które miały ogromny wpływ na popularyzację marki właśnie dzięki temu, że weszła ona do nazwy – wystarczy tutaj wspomnieć chociażby o festiwalu Heineken Opener Festival (dziś marka nie jest już sponsorem tytularnym imprezy).

Najtrudniejsze elementy przerzucone na organizatora

Sponsoring jest o tyle korzystny, że marka może się promować poprzez event, natomiast nie ponosi ryzyka związanego z organizacją imprezy. Nie musi się w to bezpośrednio angażować, tracić mnóstwa czasu na kwestie formalno-organizacyjne, wynajmować agencji czy negocjować stawek z podwykonawcami. Jest to bardzo komfortowa sytuacja dla sponsora.

Gwarancja ekspozycji marki

Mówimy tutaj o zdecydowanie najważniejszej korzyści z punktu widzenia sponsora wydarzenia. W zależności od tego, jak mocno angażuje się on w finansowanie eventu, może liczyć na różną skalę ekspozycji – od wspomnianego już wejścia do nazwy, przez obrandowanie imprezy w mediach, aż po np. możliwość bezpośredniego dotarcia do uczestników poprzez rozdawanie gadżetów reklamowych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie