Jak rozdawać firmowe gadżety reklamowe? Kilka inspiracji

Krzysztof Jagielski
19.01.2021

Samo zainwestowanie w gadżety reklamowe nie daje jeszcze zbyt wiele. Ich wartość marketingowa ujawni się dopiero w momencie, gdy upominki trafią do klientów lub potencjalnych klientów. Dlatego każda strategia promocji marki przy wykorzystaniu gadżetów musi uwzględniać kwestię tego, w jaki sposób zamierzamy je rozdawać. Nie masz na to pomysłu? Przeczytaj nasz poradnik, w którym znajdziesz kilka przydatnych inspiracji.

W siedzibie firmy

Twoja firma jest naturalnym środowiskiem, w którym warto rozdawać gadżety reklamowe. Oczywiście pod warunkiem, że przyjmujesz w niej klientów – choć niekoniecznie „z ulicy”. Jeśli regularnie odwiedzają Cię kontrahenci czy partnerzy biznesowi, to przygotuj sobie partię efektownych gadżetów, które będziesz im wręczać w swoim biurze. Mogą to być np. zestawy piśmiennicze czy drobna elektronika. To miły gest, który na pewno pozytywnie wpłynie na przebieg rozmów.

Jako gratis do produktu

Jeśli prowadzisz sprzedaż bezpośrednią różnych produktów lub korzystasz z pośrednictwa np. hurtowni czy sklepów, to świetnym pomysłem będzie zainwestowanie w gadżety reklamowe dokładane do produktu w formie gratisu. Przykładowo: produkujesz piankę izolacyjną. Dostarcz do hurtowni zestaw czapeczek czy rękawic z logo firmy, które będą rozdawane klientom decydującym się na zakup Twojego produktu.

Dodatek do umowy/faktury

Jeśli korespondujesz z klientami, na przykład wysyłając im papierowe umowy czy faktury, to fajnym pomysłem może być wrzucenie do koperty jakiegoś drobnego upominku. Nawet zwykły długopis reklamowy pozytywnie wpłynie na postrzeganie marki przedsiębiorstwa przez klienta.

Podczas targów i innych imprez branżowych

Przymierzasz się do wzięcia udziału w targach, konferencji, gali biznesowej, lunchu dla lokalnych przedsiębiorców? Nie zapomnij o zabraniu ze sobą gadżetów reklamowych. Każdy z takich eventów jest doskonałą okazją do rozdawania firmowych upominków i zrobienia świetnego wrażenia na potencjalnych klientach, kontrahentach czy partnerach biznesowych.

Podczas akcji specjalnej

Masz pomysł na zorganizowanie akcji specjalnej, w ramach której zamierzasz promować markę przedsiębiorstwa w sposób bezpośredni, np. na ulicach miasta czy w galerii handlowej? Świetnym dodatkiem do akcji będą gadżety reklamowe rozdawane przechodniom przez hostessy czy pracowników.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie