Jakie produkty i usługi warto reklamować w prasie? 9 najlepszych przykładów

Andrzej Winnicki
23.01.2017

Warunkiem skuteczności jakiejkolwiek reklamy jest jej dobre dopasowanie do potencjalnego odbiorcy. Dotyczy to każdego istniejącego formatu. Reklama, która idealnie trafia w potrzeby grupy docelowej, z pewnością przełoży się na wzrost zainteresowania marką. Co warto reklamować w prasie? Oto 9 świetnych przykładów.

  1. Usługi dostawców mediów – tym tematem interesują się przede wszystkim ludzie starsi oraz głowy rodzin, czyli klasyczni odbiorcy prasy drukowanej, szczególnie codziennej. Reklama np. zakładu gazowniczego, który wprowadza nową ofertę, powinna trafić do prasy, bo niemal na pewno zostanie zauważona przez grupę docelową usługi.
  2. Usługi pogrzebowe – branża funeralna ma się bardzo dobrze, ale ten rynek robi się ciasny, dlatego trzeba ostro walczyć o klienta – jakkolwiek źle by to nie brzmiało w kontekście tego typu usług. Czytelnicy prasy to często ludzie w podeszłym wieku, którzy z obowiązku i przyzwyczajenia zaglądają na strony z nekrologami. Reklama zakładu pogrzebowego w takim miejscu musi być skuteczna.
  3. Samochody – nie jest dziełem przypadku to, że w prasie znajdziemy mnóstwo reklam producentów aut i salonów dilerskich. Branża doskonale wie bowiem, że osoby kupujące gazety mają pieniądze, a więc znajdują się w grupie docelowej kampanii reklamowej.
  4. Produkty luksusowe – czyli np. perfumy, kolekcje odzieży, biżuteria. Są to produkty, na które trzeba mieć pieniądze, a mają je przeciętni odbiorcy prasy drukowanej, szczególnie miesięczników beauty.
  5. Produkty sezonowe – dobrym przykładem są opony. Wielu kierowców zapomina o ich wcześniejszej wymianie przed sezonem letnim i zimowym. Osoba przeglądająca prasę może więc natknąć się na reklamę producenta opon i przypomnieć sobie, że czas najwyższy zainwestować w nowe gumy.
  6. Produkty spożywcze, kulinaria – choć w sieci roi się od blogów i portali poświęconych gotowaniu, to nadal przeciętna gospodyni domowa lubi sobie poczytać drukowane poradniki na ten temat. Zajmują one coraz więcej miejsca w różnego typu czasopismach adresowanych do pań. Dobrze zaprojektowana reklama margaryny czy sosu do pieczenia z pewnością odniesie więc sukces.
  7. Produkty finansowe – szczególnie te adresowane do prywatnych inwestorów. Osoby grające na giełdzie lub po prostu przedsiębiorcy regularnie sięgają po prasę, aby być na bieżąco z notowaniami i komentarzami gospodarczymi. Chętnie rzucą okiem na nowy produkt inwestycyjny, który może im przynieść spore profity.
  8. Produkty ubezpieczeniowe – odbiorcy prasy to ludzie ustatkowani, którzy myślą o przyszłości i zabezpieczeniu rodziny. Bardzo interesują ich więc wszelkiej maści ubezpieczenia, zarówno osobowe, jak i majątkowe.
  9. Produkty emerytalne – tutaj mamy do czynienia z identyczną sytuacją, jak opisana w poprzednim punkcie. Odbiorca prasy powoli snuje wyobrażenia na temat swojego życia na emeryturze. Warto mu przypomnieć, że na ZUS nie ma co liczyć.

Jak widać reklama prasowa nadal może być bardzo atrakcyjnym narzędziem dla reklamodawców, którzy kierują swoje produkty i usługi do tradycjonalistów, osób majętnych i hobbystów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.