Jak często publikować nowe treści w firmowych kanałach social media?

Marek Szydełko
16.08.2021

Jeśli dopiero zabrałeś się za budowanie zasięgów w mediach społecznościowych, to dobrze wiesz, ile czeka Cię pracy. A już zwłaszcza, jeśli podszedłeś do sprawy ambitnie i założyłeś profile na różnych portalach. Zadbanie o dobrą widoczność i atrakcyjność firmowych sociali jest pracą na pełen etat, z czego wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy. Najważniejsze jest regularne publikowanie nowych treści. Jak często należy to robić? Sprawdź podstawowe zasady obowiązujące w poszczególnych kanałach.

Facebook

Najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie zwykle jest też pierwszym kanałem social media, od którego marki zaczynają swoją ekspansję w Internecie. Charakterystyka Facebooka wymusza, aby publikować na nim nowe treści ze średnią częstotliwością – minimum dwa razy dziennie, najlepiej przed południem oraz wieczorem.

Instagram

To nie jest portal tylko dla marek modowych. Zaistnieć mogą na nim wszystkie marki, które mają pomysł na siebie i wiedzą, jak tworzyć atrakcyjne treści wizualne. Na szczęście nie trzeba tego robić z przesadną częstotliwością. Wystarczy jeden angażujący post dziennie.

LinkedIN

Najważniejszy portal społecznościowy związany z karierą i biznesem, który jest świetnym miejscem do pozyskiwania kontaktów, a także budowaniu profesjonalnego wizerunku marki w oczach potencjalnych kontrahentów. Na LinkedIN wystarczy publikować post jeden raz dziennie.

Twitter

Najszybsze medium społecznościowe, które wymaga dużego zaangażowania ze strony promującej się na nim marki. Na Twitterze codziennie publikowanych jest około 500 milionów tweetów, dlatego nie chcąc zginąć w tym zalewie treści trzeba dodawać minimum 5-6 wpisów każdego dnia.

Tik Tok

Coraz popularniejszy portal, na którym publikuje się krótkie wideo (tzw. shorty). Jeśli chcesz, aby Twoja marka była na nim obecna (ponieważ np. kierujesz swoją ofertę do bardzo młodej grupy docelowej), to przygotuj się na konieczność dodawania minimum kilku nowych postów dziennie.

YouTube

Firmowy kanał na YouTube to ogromne wyzwanie. Jego prowadzenie jest niezwykle czasochłonne i angażujące, dlatego dobrze przemyśl, czy na pewno chcesz, aby Twoja marka była obecna na tym portalu. Jeśli tak, to pamiętaj, że na YouTube bardziej niż częstotliwość dodawania wideo liczy się regularność, dzięki której można zbudować wierną społeczność widzów. Dodawaj więc nowy film minimum raz na tydzień, zawsze w ten sam dzień i o zbliżonej porze.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie