Każda marka, która posiada fanpage na Facebooku, w pierwszej kolejności musi dbać o jego aktualizowanie, czyli regularne dodawanie aktywizujących społeczność wpisów. Mogą to być posty z samą grafiką, tekstem, krótsze lub dłuższe – ważne, aby angażowały i skłaniały do ich udostępniania znajomym. Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest: jak często należy publikować posty na firmowym fanpage’a? Czy obowiązują tutaj jakieś sztywne reguły? Okazuje się, że nie. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek.
Nikt tak naprawdę nie jest w stanie ze 100% pewnością przewidzieć trendów, jakie będą panować na Facebooku. Prowadzenie działań marketingowych na tej platformie bezwzględnie wymaga więc prowadzenia ciągłych testów. Dotyczy to również tematu tego poradnika, czyli częstotliwości publikowania wpisów.
To, jak często powinieneś wrzucać nowe treści na fanpage w głównej mierze zależy od charakteru marki, tego, co ma swoim fanom do powiedzenia, a także od oczekiwań użytkowników. Warto więc np. w jednym tygodniu publikować nowe posty 2-3 razy dziennie, a w następnym ograniczyć swoją aktywność do np. 3-4 postów tygodniowo, ale dużo wyższej jakości. Na tej podstawie sprawdzamy, która taktyka przynosi lepsze efekty.
Wrzucając nowy post na fanpage zawsze staraj się śledzić jego losy. Jeśli widzisz, że dana treść nie wzbudziła żadnej reakcji lub jest ona symboliczna, to najwyraźniej użytkownicy nie tego oczekują. W takiej sytuacji lepiej będzie aktualizować fanpage z mniejszą częstotliwością, ale dopieszczać każdy wpis w taki sposób, aby budził on żywą reakcję społeczności i był masowo udostępniany.
Pamiętaj!
Większą wartość dla marki ma jeden post udostępniony 100 razy niż 100 postów, które nie zostały w ogóle udostępnione dalej.
Nikt nie powiedział, że prowadzenie fanpage’a marki jest łatwe, lekkie i przyjemne. To dość uciążliwa praca, wymagająca systematyczności. Zwłaszcza, jeśli profil rzeczywiście szybko pozyskuje nowych użytkowników, a publikowane na nim treści okazują się być bardzo angażujące. W takiej sytuacji priorytetem jest co najmniej utrzymanie dotychczasowego poziomu.
Czyli: jeśli z analizy wynika, że użytkownicy świetnie reagują na codzienne wpisy, to chcąc czy nie chcąc trzeba im je stale dawać, a najlepiej jeszcze zwiększyć częstotliwość. Oczywiście pod warunkiem, że przekłada się to na realne zwiększenie rozpoznawalności marki.