Nie musimy Cię chyba przekonywać, jak ważne jest posiadanie atrakcyjnych tekstów na firmowej stronie internetowej. To one mają największy wpływ na to, czy i w jakim czasie uda się osiągnąć wysoką pozycję w Google na najważniejsze dla Twojego biznesu frazy. Teksty powinny mieć również charakter sprzedażowy, skłaniać czytających (czyli potencjalnych klientów) do skorzystania z Twojej oferty, pomóc w kreowaniu zaufanego wizerunku marki przedsiębiorstwa i zrozumiale opisywać poszczególne produkty czy usługi. Sporo tego, prawda? Właśnie dlatego tworzenie tekstów na strony internetowe należy zlecić zawodowemu copywriterowi, a najlepiej agencji copywriterskiej. Czym się kierować przy wyborze wykonawcy? Mamy kilka – miejscami dość zaskakujących – wskazówek.
Tak, copywriter, który daje Ci odległy termin stworzenia tekstów na stronę internetową jest godny zainteresowania się jego usługami. To proste: skoro ma tak dużo zleceń, że brakuje mu miejsca w kalendarzu na kolejne, to chyba warto na niego trochę poczekać.
Poza tym pamiętaj, że tworzenie tekstów na strony internetowe – mamy na myśli profesjonalne teksty – jest procesem wymagającym czasu. Nie powinno się tego robić na kolanie, w pośpiechu. Skoro chcesz zapłacić za usługę, to masz prawo oczekiwać dobrej jakości, ale wtedy też musisz pogodzić się z tym, że teksty nie będą gotowe „od ręki”.
To również może być dla Ciebie dość zaskakujące, ale powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że dobry copywriter nigdy nie będzie pracować za grosze. Wysokiej klasy specjaliści od tworzenia tekstów na strony internetowe się cenią, ponieważ dobrze wiedzą, że zapotrzebowanie na ich usługi jeszcze przez długi czas będzie w zupełności wystarczające.
Musisz się zdecydować: czy chcesz dostać dobre teksty na stronę internetową, czy jednak wolisz tanie teksty? Oba pragnienia się wykluczają. Traktuj też treści zamówione u copywritera, jako inwestycję w biznes, a nie przypadkowy koszt.
Dobrego, godnego zaufania copywritera zawsze poznasz po tym, że jest szczerze zainteresowany tym, czego właściwie od niego oczekujesz. Uwierz: to nie jest wcale norma w tej branży. Jeśli trafisz na kogoś, kto od razu chce się zabrać do pracy i o nic nie dopytuje, to lepiej sobie odpuść. Profesjonalista zawsze zacznie od przesłania Ci briefu z prośbą o jego wypełnienie. Dlaczego?
Ponieważ zawodowi copywriterzy nie mają czasu na „kopanie się” z klientem, odgadywanie jego myśli, a później żmudne wprowadzanie poprawek. Profesjonalista musi dokładnie znać Twoje oczekiwania, dowiedzieć się czegoś o Twojej działalności i dopiero wtedy przystąpi do pisania.
Nie jest oczywiście tak, że tylko doświadczeni copywriterzy dostarczają wartościowe teksty. Miej jednak świadomość, że ta branża wydaje się być wyjątkowo atrakcyjna dla osób, którym tylko się wydaje, że potrafią tworzyć teksty na strony internetowe. Szybko zdobywają klientów, bo oferują bardzo niskie ceny, po czym znikają z rynku po pierwszych pretensjach od niezadowolonych przedsiębiorców.
Jeśli więc widzisz, że dany copywriter działa nieprzerwanie od np. 5 lat pod niezmienioną marką, to nie może być w tym przypadku. Taki autor treści jest godny zaufani, oczywiście po spełnieniu wcześniej wymienionych warunków.