Facebook ma 2,7 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie[1]. Z kolei z usług Facebooka (tzn. również m.in. z Messengera, Instagrama) każdego miesiąca korzysta 3,15 miliarda internautów. Jak wyglądają te dane w przypadku Polski? Na Facebooka w październiku 2021 roku zaglądały ponad 22 miliony Polaków. Do tego prawie 9 milionów regularnie włączało Instagrama[2], a 17,5 miliona używało Messengera do komunikacji. Na platformach należących do Marka Zuckerberga można spotkać połowę populacji Polski. W tym Twoich potencjalnych klientów lub odbiorców. Wykorzystaj to i zacznij się tu reklamować. Pomogą Ci w tym Facebook Ads.
Facebook Ads to – zaraz obok Google Ads – największy system reklamowy w internecie pozwalający dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników. Reklamy Facebook Ads są emitowane w tym serwisie oraz na Instagramie, Messengerze i Audience Network. Co istotne, to rozwiązanie dedykowane nie tylko firmom, ale także osobom prywatnym – narzędzie jest wbudowane w konto użytkownika.
Dzięki kampaniom reklamowym Facebook Ads masz możliwość dotrzeć ze swoim przekazem do grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Kontakt z reklamą na różnych etapach procesu zakupowego zwiększy świadomość Twojej marki wśród nowych klientów oraz przypomni o niej niezdecydowanym – którzy np. opuścili stronę Twojego sklepu, nie dokonując zakupu.
Podstawową formą reklamy na Facebooku jest promowanie posta. Będzie on wyświetlany w aktualnościach tych użytkowników, którzy mieszczą się w Twojej docelowej grupie odbiorców. Możesz zdecydować się też na reklamę graficzną oraz wideo, pokaz slajdów, jak i karuzelę produktową. Interesującą opcją są także działania w Marketplace oraz na Messengerze czy Instagramie.
Narzędzia służące do tworzenia reklam na Facebooku są intuicyjne w obsłudze, nie powinieneś mieć więc z tym większego problemu. Proces ten można podzielić na kilka etapów:
O tym, czy kampania reklamowa na FB zadziała, czy nie, decyduje m.in. to, na ile umiejętnie stargetujesz reklamę. Możesz kierować się kryterium lokalizacji (np. Twoi potencjalni odbiorcy przebywają w dalej lokalizacji okresowo, w ostatnim czasie lub podróżują), wieku, płci, ale też zainteresowań, aktywności w portalu, statusu związku itd.
Co da Ci precyzyjne targetowanie swojego przekazu? Przede wszystkim pozwoli na optymalizację kosztów. Nie tracisz pieniędzy na przypadkowe wyświetlenia – nie wydajesz budżetu tam, gdzie nie ma Twoich potencjalnych klientów. Dzięki temu Twoja reklama już od początku emisji daje dobre rezultaty.
Musisz zastanowić się także, co będzie lepsze w Twoim przypadku: reklama zatrzymująca użytkownika na Facebooku czy kierująca poza niego. W pierwszym wariancie zastosowanie znajdują przede wszystkim filmy, galerie, ankiety oraz wszystkie te aktywności, które angażują odbiorcę. W drugim zaś użytkownik po kliknięciu linka w poście, karuzeli czy reklamy z boku Aktualności przenosi się np. na Twoją stronę internetową. Swoimi działaniami możesz więc budować świadomość marki i budować społeczność, ale też bezpośrednio wpływać na sprzedaż.
Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś samodzielnie prowadził kampanie reklamowe na FB, szczególnie przy mniejszym budżecie. Z drugiej strony dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalistów profesjonalnej agencji, np. Sempai, którzy podpowiedzą Ci, jak ukierunkować przekaz na konkretną grupę odbiorców oraz w jaki sposób osiągnąć konkretny cel np. wyświetlenia filmu. Dzięki temu Twoje działania przyniosą lepsze rezultaty.
Podsumowując, kampania reklamowa na FB to rozwiązanie, które ma naprawdę sporo plusów:
Według danych garyfox.co skuteczność reklam na Facebooku w okresie od 2019 do 2020 roku poprawiła się o 33%. Oznacza to, że środowisko Facebooka to jedno z najlepszych miejsc do zainwestowanie w reklamę.
Artykuł partnera serwisu