Reklamy Facebook Ads – dlaczego powinieneś reklamować się na Facebooku?

Antoni Kwapisz
19.11.2021

Facebook ma 2,7 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie[1]. Z kolei z usług Facebooka (tzn. również m.in. z Messengera, Instagrama) każdego miesiąca korzysta 3,15 miliarda internautów. Jak wyglądają te dane w przypadku Polski? Na Facebooka w październiku 2021 roku zaglądały ponad 22 miliony Polaków. Do tego prawie 9 milionów regularnie włączało Instagrama[2], a 17,5 miliona używało Messengera do komunikacji. Na platformach należących do Marka Zuckerberga można spotkać połowę populacji Polski. W tym Twoich potencjalnych klientów lub odbiorców. Wykorzystaj to i zacznij się tu reklamować. Pomogą Ci w tym Facebook Ads.

Reklama Facebook Ads – co to takiego?

Facebook Ads to – zaraz obok Google Ads – największy system reklamowy w internecie pozwalający dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników. Reklamy Facebook Ads są emitowane w tym serwisie oraz na Instagramie, Messengerze i Audience Network. Co istotne, to rozwiązanie dedykowane nie tylko firmom, ale także osobom prywatnym – narzędzie jest wbudowane w konto użytkownika.

Dzięki kampaniom reklamowym Facebook Ads masz możliwość dotrzeć ze swoim przekazem do grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Kontakt z reklamą na różnych etapach procesu zakupowego zwiększy świadomość Twojej marki wśród nowych klientów oraz przypomni o niej niezdecydowanym – którzy np. opuścili stronę Twojego sklepu, nie dokonując zakupu.

Podstawową formą reklamy na Facebooku jest promowanie posta. Będzie on wyświetlany w aktualnościach tych użytkowników, którzy mieszczą się w Twojej docelowej grupie odbiorców. Możesz zdecydować się też na reklamę graficzną oraz wideo, pokaz slajdów, jak i karuzelę produktową. Interesującą opcją są także działania w Marketplace oraz na Messengerze czy Instagramie.

Reklamy FB-Ads – jak je tworzyć?

Narzędzia służące do tworzenia reklam na Facebooku są intuicyjne w obsłudze, nie powinieneś mieć więc z tym większego problemu. Proces ten można podzielić na kilka etapów:

  • kampania – w której określa się cel reklamowy;
  • zestaw reklam – w którym wybierasz, do jakiej grupy odbiorców ma być kierowany Twój przekaz. Definiujesz tu m.in. dane demograficzne oraz zainteresowania, a ponadto ustalasz budżet oraz miejsce i czas emisji;
  • reklama – redagujesz treść reklamy i wybierasz format reklamy.

Targetowanie reklamy Facebook Ads

O tym, czy kampania reklamowa na FB zadziała, czy nie, decyduje m.in. to, na ile umiejętnie stargetujesz reklamę. Możesz kierować się kryterium lokalizacji (np. Twoi potencjalni odbiorcy przebywają w dalej lokalizacji okresowo, w ostatnim czasie lub podróżują), wieku, płci, ale też zainteresowań, aktywności w portalu, statusu związku itd.

Co da Ci precyzyjne targetowanie swojego przekazu? Przede wszystkim pozwoli na optymalizację kosztów. Nie tracisz pieniędzy na przypadkowe wyświetlenia – nie wydajesz budżetu tam, gdzie nie ma Twoich potencjalnych klientów. Dzięki temu Twoja reklama już od początku emisji daje dobre rezultaty.

W jaki rodzaj reklamy FB-Ads warto zainwestować?

Musisz zastanowić się także, co będzie lepsze w Twoim przypadku: reklama zatrzymująca użytkownika na Facebooku czy kierująca poza niego. W pierwszym wariancie zastosowanie znajdują przede wszystkim filmy, galerie, ankiety oraz wszystkie te aktywności, które angażują odbiorcę. W drugim zaś użytkownik po kliknięciu linka w poście, karuzeli czy reklamy z boku Aktualności przenosi się np. na Twoją stronę internetową. Swoimi działaniami możesz więc budować świadomość marki i budować społeczność, ale też bezpośrednio wpływać na sprzedaż.

Reklamy Facebook Ads – samodzielnie czy ze wsparciem?

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś samodzielnie prowadził kampanie reklamowe na FB, szczególnie przy mniejszym budżecie. Z drugiej strony dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalistów profesjonalnej agencji, np. Sempai, którzy podpowiedzą Ci, jak ukierunkować przekaz na konkretną grupę odbiorców oraz w jaki sposób osiągnąć konkretny cel np. wyświetlenia filmu. Dzięki temu Twoje działania przyniosą lepsze rezultaty. 

Dlaczego warto korzystać z reklamy FB-Ads?

Podsumowując, kampania reklamowa na FB to rozwiązanie, które ma naprawdę sporo plusów:

  • narzędzie pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej;
  • działania reklamowe możesz rozpocząć w zasadzie z dowolnym budżetem – sam decydujesz, ile chcesz wydać;
  • tworzenie reklam jest bardzo proste i zajmuje nawet zaledwie kilka minut;
  • możesz w każdej chwili sprawdzić skuteczność prowadzonej kampanii;
  • użytkownik nie ma możliwości blokowania reklam. Kolejne aktualizacje Facebooka „neutralizują” aplikacje służące ich ukrywaniu;
  • według danych whizsky.com aż 26% użytkowników Facebooka decyduje się na zakup po kliknięciu w reklamę.

Według danych garyfox.co skuteczność reklam na Facebooku w okresie od 2019 do 2020 roku poprawiła się o 33%. Oznacza to, że środowisko Facebooka to jedno z najlepszych miejsc do zainwestowanie w reklamę.

Artykuł partnera serwisu

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.

who makes the best audemarspiguetwatch.to water resistant watch well-liked industry. free shipping on all franckmullerwatches.to. https://www.franckmuller.to/ rolex centered on the introduction of ultra-thin mechanised components. willing as well as the spiritual techniques often is the ideas attached to best https://www.movadowatch.to. this is the only best https://movadowatches.to supplier where you can get the high quality wide range replica. famous mark luxuryreplicawatch.to. rolex swiss https://www.luxurywatch.to launched the standardization as well as the mechanization of elements processing. https://www.swisswatch.to/ for sale servers that modern society about objectives. the actual substantial component may be the benefit of high quality swiss movement replica watch. sporting events and elegance in combination with rolex replica watches.