Logo budzące zaufanie do marki? Oto symbole, po które warto sięgnąć

Krzysztof Jagielski
29.04.2025

Jest wiele branż, których przedstawiciele muszą dbać o kreowanie stabilnego, budzącego zaufanie wizerunku. Można tutaj wskazać na marki domów pogrzebowych, firm farmaceutycznych, kancelarii prawnych czy świadczących usługi doradcze. Logo takiej marki powinno być zachowawcze w wyrazie, oszczędne w kolorystyce, co jednak nie znaczy, że musi być nudne. Elementem urozmaicającym projekt będzie sygnet, czyli element graficzny budzący jednoznaczne skojarzenie z zaufaniem. Kilkoma pomysłami dzielimy się w naszym artykule.

Drzewo

Drzewo to ponadczasowy i międzykulturowy symbol trwałości, pokoleniowej tradycji i stabilności, dlatego jest to często wykorzystywany motyw w logotypach marek kreujących właśnie taki wizerunek.

Uścisk dłoni

To czytelny symbol współpracy, budzących również skojarzenia z uczciwością i lojalnością, często wykorzystywany w logotypach np. firm konsultingowych, doradczych, świadczących usługi outsourcingowe itp.

Most

Symbol budowania trwałych relacji i pokonywania różnych trudności. Wykorzystują go nie tylko firmy z branży drogownictwa i inżynierii lądowej, ale także te, które chcą zasygnalizować swoim klientom gotowość do nawiązania stałej, korzystnej dla obu stron współpracy biznesowej.

Tarcza

Symbol skutecznej ochrony i bezpieczeństwa, który jest popularnym motywem w logotypach firm z takich sektorów jak ochrona ludzi i mienia, a w ostatnich latach także cyberbezpieczeństwo.

Kolumna lub filar

Te symbole budzą oczywiste skojarzenia z solidnością, wsparciem, stabilnością. Najczęściej wykorzystuje się je w projektach logo kancelarii prawnych, notarialnych, biur nieruchomości czy biur architektonicznych.

Zamek, klucz, kłódka

Są to symbole bezpieczeństwa, pewności, ochrony przed zagrożeniami, stąd nie dziwi, że bardzo często spotyka się je w logotypach marek świadczących usługi w obszarze zabezpieczeń cyfrowych, systemów alarmowych itp.

Na koniec dodajmy, że przy projektowaniu logo mającego budzić zaufanie do marki, należy ograniczyć się w wyborze kolorystyki. Stosujemy barwy mające konotacje z bezpieczeństwem i solidnością, takie jak granat, czerń, butelkowa zieleń czy ewentualnie złoty.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie