Zaskocz klientów! 5 pomysłów na przyciągniecie uwagi reklamą w mieście

Antoni Kwapisz
22.08.2016

Skuteczna reklama przykuwa uwagę i każe odbiorcy się nad nią zastanowić. Ten efekt można osiągnąć na wiele sposobów: strasząc, śmiesząc, bawiąc, ostrzegając, pocieszając etc. Kwestia wyboru formy wyrazu jest uzależniona od grupy docelowej. Uniwersalne jest natomiast to, że reklama musi być dziś jakaś, czymś się wyróżnić z tłumu nudnych billboardów i plakatów, których pełno na ulicach miast. Mamy 5 pomysłów.

  1. Multimedialny billboard – billboard to billboard – liczy się to, co zostało na nim powieszone. Jednak nie tylko. Skuteczność reklamy outdoorowej można zwiększyć poprzez sięgnięcie po mniej typową konstrukcję billboardu. Bardzo fajnie sprawdza się ciekawe podświetlenie, szczególnie jeśli billboard ma charakter przestrzenny.
     
  2. Reklama teaserowa – czyli zapowiadająca. Stosuje się w niej nośnik zawierający jakieś tajemnicze hasło, jedno zdanie, które intryguje i nie zdradza, o co tak naprawdę może chodzić. Kampanie teaserowe są niesamowicie skuteczne w kreowaniu rozpoznawalności marki, bo większość ich odbiorców ma potrzebę dowiedzenia się, kto stoi za reklamą. Ten motyw w Polsce wykorzystały m.in. marki Lidl czy Careffour.
     
  3. Konstrukcje przestrzenne – są świetne do zwracania uwagi odbiorców, ponieważ wykraczają poza ramy klasycznej reklamy outdoorowej. Konstrukcje przestrzenne mogą osiągać gigantyczne rozmiary i przyjmować dowolne kształty. Ważne, aby sama reklama korespondowała z tematem, jaki podejmuje. Najlepiej sprawdza się to w przypadku zapowiadania jakiegoś ważnego wydarzenia, festiwalu itd.
     
  4. Reklama w służbie przechodniów – większość z nas deklaruje, że nie znosi reklam. Pytanie, czy nie zmienimy zdania, jeśli dzięki reklamie poczujemy się lepiej, będzie nam wygodniej, cieplej czy po prostu przyjemniej. O co chodzi? Reklamą może być np. nowy przystanek autobusowy wyposażony w wygodne krzesełka i głośniki, z których sączy się fajna muzyka. Pasażerowie, którzy do tej pory czekali na autobus przy zardzewiałym słupku, na pewno będą mile zaskoczeni, co od razu podniesie wartość marki w ich oczach. Nie mówiąc już o tym, że o takiej akcji na pewno wspomną lokalne media.
     
  5. Mural – murale są niedocenianym, a bardzo skutecznym narzędziem wykorzystywanym w działaniach reklamowych. To ogromne malunki wykonywane przez współczesnych artystów, mocno powiązane z kulturą graffiti. Murale zwykle pojawiają się na zniszczonych elewacjach, którym w ten sposób można przywrócić atrakcyjny wygląd. Świetnie przemyślany i zaprojektowany mural może być znakomitym, mocno rzucającym się w oczy nośnikiem reklamy, co ważne – na długie lata. Warto wiedzieć, że malowane reklamy były powszechnie wykorzystywane w Polsce już w latach 20. i 30.

Reklama wciąż może być więc zaskakująca, a wówczas będzie bardzo skuteczna. W wielu innych polskich miastach, jest jeszcze przestrzeń na kreatywne działania reklamowe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.