Polskie metropolie, miasta, miasteczka i wsie są dosłownie zaklejone reklamami. To duży problem, z którym urzędnicy starają się walczyć. Z drugiej jednak strony zasady rynku są takie, że każda firma ma prawo reklamować swoje usługi w granicach prawa. Jak to pogodzić? Wystarczy obrać odpowiednią strategię, dzięki której reklama firmy nie będzie szpecić miasta, a jednocześnie przyniesie przedsiębiorstwu wymierne korzyści wizerunkowe. Poznaj 5 najlepszych sposobów na reklamę outdoorową w polskich miastach.
- Billboardy – to chyba najbardziej oczywisty wybór, ale nie wszystkie firmy biorą go pod uwagę. Powód? Wysoka cena wynajęcia powierzchni reklamowej. Z drugiej jednak strony duże tablice są ustawione w atrakcyjnych miejscach i dają gwarancję na to, że codziennie spojrzą na nie tysiące potencjalnych klientów. Dużym atutem billboardów jest to, że całkiem nieźle wpisują się w miejską zabudowę, a więc nie są uznawane za elementy szpecące wizerunek miasta. To pozytywnie wpływa na marki, które są na nich reklamowane.
- Citylighty – bardzo popularne w ostatnich latach formaty reklamy. Citylighty najczęściej umieszcza się na przystankach autobusowych, gdzie z treścią reklamy mogą zapoznać się tysiące osób. Citylight jest bardzo estetyczny, nie szpeci, a wręcz upiększa zwykły przystanek i zawsze przyciąga uwagę.
- Reklama jak sztuka współczesna – to już wyższa szkoła jazdy, bo takie bardzo pomysłowe i efektowne reklamy wymagają przede wszystkim opracowania dokładnej strategii marketingowej i wysokiego budżetu na realizację. Jednak za tym wszystkim idzie bardzo wysoka skuteczność. Wiele marek decyduje się zainwestować w oryginalne formy reklamy w przestrzeni miejskiej. Powstają więc interaktywne przystanki, które „czytają” pasażerom poranną prasę, designerskie ławki w nietypowych miejscach czy konstrukcje przestrzenne idealnie zasłaniające jakieś nieciekawe fragmenty miast. Taka reklama zawsze będzie zauważona, także przez media, co dodatkowo zwiększy jej skuteczność.
- Reklama mobilna – wielu uważa, że jest reliktem przeszłości, ale to nieprawda. Reklama mobilna ma tę przewagę nad innymi formatami, że nie trzeba się zastanawiać nad tym, czy w danym miejscu rzeczywiście zostanie zauważona przez potencjalnych klientów. Reklamą mobilną może być billboard umieszczony na lawecie, ale równie dobrze efektownie oklejony samochód czy autobus komunikacji miejskiej.
- Siatka mesh – niezwykle efektowna forma reklamy, którą można spotkać przede wszystkim w dużych miastach. Budzi kontrowersje z uwagi na to, że zasłania widok mieszkańcom budynków, na których została umieszczona. Nie zmienia to faktu, że jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy outdoorowej, które z uwagi na ogromne rozmiary zawsze zostanie zauważone.
Reklama outdoorowa ma wiele postaci i mimo tak dynamicznego rozwoju reklamy internetowej nadal jest jedną z najciekawszych form promocji, szczególnie lokalnej. Jej atuty to relatywnie niski koszt oraz znaczny zasięg. Firmy, którym zależy na reklamowaniu się na ograniczonym terenie, zawsze powinny brać wspomniane przez nas pomysły pod uwagę.