Hasło reklamowe - zadanie dla copywritera

Maciej Piwowski
08.03.2021

Bardzo trudno jest dziś przebić się na rynku bez inwestowania w reklamę. Wiele firm jednak zabiera się do tego od złej strony, najpierw wykupując kampanie w Internecie, a dopiero później zastanawiając się, jak zwiększyć atrakcyjność produktu czy usługi w oczach grupy docelowej. Tymczasem skuteczność każdej kampanii jest ściśle uzależniona od tego, czy klienci będą w stanie zapamiętać markę i pozytywnie ją kojarzyć. Ten efekt można osiągnąć dzięki dobremu hasłu reklamowemu, którego opracowanie należy powierzyć copywriterowi.

Jaką funkcję pełni hasło reklamowe?

Hasło reklamowe ma za zadanie przekonać klientów, że powinni wybrać ten konkretny produkt lub ofertę tej konkretnej marki. Przemycamy w nim najważniejszą korzyść wynikającą z zaufania danej marce, np. gwarantowaną jakość, dobrą cenę czy unikalność. Ważne jest natomiast to, aby przy pomocy hasła od razu wyróżnić markę na tle konkurencji. Dlatego nie powielamy w nim utartych schematów („Najlepsza jakość za najlepszą cenę”) i unikamy niewiele mówiących banałów.

Choć hasło reklamowe z założenia powinno być krótki i chwytliwe, to nie ma powodu, dla którego mamy w nim unikać konkretu. Jeśli marka ma coś, czego nie oferuje konkurencja, to koniecznie musimy ten fakt podkreślić w haśle reklamowym.

Dlaczego opracowaniem hasła reklamowego powinien się zająć zawodowy copywriter?

Odpowiedź jest prosta: ponieważ zajmuje się tym na co dzień, ma niezbędne umiejętności językowe oraz coś, co możemy ogólnie określić mianem kreatywności. Copywriter, który opracował dziesiątki czy setki haseł reklamowych dużo lepiej oceni potrzeby grupy docelowej klienta oraz dostrzeże w marce to, czego nie widzi jej właściciel.

Profesjonalista stawia się w pozycji klienta, co pozwala mu zaproponować takie hasła, które z dużym prawdopodobieństwem przyczynią się do zwiększenia sprzedaży i atrakcyjności marki.

Ile kosztuje opracowanie hasła reklamowego przez copywritera?

Stawka zależy oczywiście od klasy copywritera, jego renomy oraz popularności. Jedno jest pewne: na opracowaniu hasła reklamowego nie należy oszczędzać. Tania usługa najprawdopodobniej zostanie wykonana byle jak. Z kolei dobrze wynagradzany profesjonalista potrafi poświęcić na stworzenie koncepcji hasła nawet kilka dni, dzięki czemu efekt będzie bardzo dobry i takie hasło spokojnie będzie mogło zostać użyte w kampanii reklamowej marki.

Jeśli chodzi o konkretne stawki, to świetne hasło reklamowe możesz mieć już za około 200-300 złotych (za 3 propozycje do wyboru). Będzie to hasło polskojęzyczne, bez przeprowadzenia badań rynkowych nad jego skutecznością.

Hasło reklamowe to oczywiście nie wszystko. Jeśli jesteś zadowolony z efektów współpracy z copywriterem, to powierz mu opracowanie także innych elementów identyfikacji językowej, w tym nazwy marki czy sloganu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie