FAQ to dział odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeszcze do niedawna podobne rozwiązanie było stosowane praktycznie tylko w sklepach internetowych. Dziś coraz częściej spotyka się je na stronach wizerunkowych, służących prezentacji oferty przedsiębiorstwa. Dlaczego warto mieć dział FAQ na swojej stronie www? Oto kilka argumentów, które powinny Cię do tego przekonać.
Skrócenie procesu obsługi klienta
Podstawowym celem posiadania działu FAQ na stronie internetowej jest ułatwienie życia sobie i pracownikom odpowiedzialnym za obsługę klienta. Jeśli dziś zauważasz, że gros klientów zadaje wciąż te same pytania, co jest frustrujące, a przy tym czasochłonne, to potrzebujesz działu FAQ, do którego będzie można konsekwentnie odsyłać klientów.
Z czasem przekonasz się, że dział istotnie zredukował liczbę powtarzających się pytań i tym samym skrócił proces obsługi klienta.
„Odsianie” części potencjalnych klientów
Wiemy, że brzmi to nieelegancko, natomiast faktem jest, że na niektórych klientów nie powinno się poświęcać cennego czasu – i tak niczego nie kupią, a tylko niepotrzebnie angażują zasoby przedsiębiorstwa. Najczęściej są to osoby, które nie rozumieją oferty i same nie wiedzą, czego właściwie chcą.
Dzięki działowi FAQ można ograniczyć napływ takich klientów, którzy uzyskają odpowiedzi na swoje pytania bez zamęczania pracowników mailami i telefonami.
Poprawa wartości informacyjnej strony
Strona firmowa powinna służyć nie tylko prezentowaniu oferty przedsiębiorstwa, ale również edukowaniu klientów. Dzięki działowi FAQ zyskasz przestrzeń do tworzenia wartościowych treści, które mogą rozwiązywać jakieś problemy klientów i tym samym budować ekspercki wizerunek marki Twojego biznesu.
Wsparcie dla SEO strony
Dział FAQ to świetny sposób na to, aby zyskać nową treść na stronie, tym razem obficie wypełnioną słowami kluczowymi i odnoszącą się do fraz najczęściej wyszukiwanych przez potencjalnych klientów. Wystarczy prześledzić trendy Google odnoszące się do Twojej branży, aby zyskać całą listę pytań, na które warto obszernie odpowiedzieć – to praktycznie gwarantuje pozyskanie dodatkowego ruchu z wyszukiwarki.