Jak zrobić ze strony www narzędzie sprzedaży

Maciej Piwowski
24.09.2019

Firmowa strona internetowa to przede wszystkim ważny element kreowania wizerunku biznesu w sieci. Nie musimy się jednak do tego ograniczać. W wielu firmach, zwłaszcza tych, które pozyskują klientów poza Internetem, warto zmodyfikować zawartość witryny w taki sposób, aby stała się ona świetnym narzędziem sprzedaży. Nie jest to wcale takie trudne, choć oczywiście wymaga wprowadzenia kilku zmian na poziomie treściowym oraz programistycznym. Sprawdź nasze wskazówki.

Formularz kontaktowy

Najprostsze narzędzie, które warto umieścić na firmowej stronie www. Niezmiennie dziwimy się przedsiębiorcom, którzy mając witrynę w zakładce kontaktowej podają tylko numer telefonu, ewentualnie ogólny adres e-mail. To prosta droga do zniechęcenia potencjalnego klienta.

Formularz kontaktowy znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik witryny rzeczywiście skontaktuje się z firmą i poprosi o ofertę. Jest łatwy do wypełnienia, pozwala użytkownikowi zadać pytanie bez konieczności opuszczania strony, eliminuje też ryzyko pomyłki podczas wpisywania adresu e-mail czy wybierania numeru telefonu.

Moduł sprzedaży

Brzmi groźnie, ale to wcale nie musi być nic skomplikowanego. Do wyboru jest wiele rozwiązań, które pozwalają użytkownikowi dokonać zakupu bezpośrednio na stronie. Można chociażby upodobnić witrynę do sklepu internetowego – wówczas użytkownik po prostu wrzuca wybrany produkt do koszyka i finalizuje transakcję na stronie. Można również zastosować opcję wyceny online i szybkiego złożenia zamówienia, które trafi do osoby odpowiedzialnej za realizację. Szczegóły omów z firmą, która wykonała Twoją stronę www.

Cennik

Brak cennika na firmowej stronie internetowej jest strzelaniem sobie w stopę. Coraz więcej osób zaglądających na witryny różnych przedsiębiorstw chce znaleźć na nich wyczerpujące informacje o ofercie, w tym poznać ceny. Jeśli nie mają takiej możliwości, to gros z nich nie zada sobie trudu wykonania telefonu czy napisania maila z zapytaniem. Rozbudowany cennik, z dokładnym wyszczególnieniem składników oferty, to niezbędny element na stronie firmowej, która ma pełnić funkcję sprzedażową.

Dokładna prezentacja produktów

Podstawową barierą, która powstrzymuje wiele osób przed dokonywaniem zakupów bezpośrednio na stronie producenta czy usługodawcy, jest brak możliwości dokładnego zapoznania się z przedmiotem oferty. Warto odpowiedzieć na tę potrzebę. Obecnie dysponujemy wieloma opcjami prezentowania produktów w taki sposób, aby potencjalny klient mógł pozbyć się wszelkich wątpliwości.

Modele 3D, wideoprezentacje czy choćby zdjęcia wysokiej jakości wzbogacone o atrakcyjny opis oferty – to z pewnością wpłynie na rozkręcenie sprzedaży za pośrednictwem firmowej strony www.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie