Jakie błędy w grafice zwiększają bounce rate sklepu internetowego?

Maciej Piwowski
15.04.2020

Bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, to jeden z kluczowych parametrów, jakie powinien analizować każdy właściciel strony internetowej – a już szczególnie e-sklepu. Wysoki współczynnik (80% i więcej) to gwarantowana, choć często powolna śmierć internetowego biznesu. Świadczy to bowiem o tym, że trafiający na stronę użytkownicy momentalnie chcą z niej uciekać, za co bardzo często odpowiadają popełnione błędy w grafice. Czemu musisz się koniecznie przyjrzeć, jeśli posiadasz sklep internetowy z wysokim bounce rate? Oto nasze wskazówki.

Chaotyczna strona główna

Mało kto odnajduje się w chaosie, a już na pewno nie ktoś, kto chce szybko zrobić zakupy online w korzystnej cenie. Jeśli strona główna sklepu jest nieuporządkowana, brakuje czytelnego menu i podziału na kategorie, to większość klientów szybko z takiego sklepu ucieknie.

Niedopasowanie kolorystyki do stylu marki i oferty

Wyobraźmy sobie sklep z luksusową bielizną dla kobiet, który jest utrzymany w pastelowej, dziecięcej kolorystyce. To jasne, że żadna klienta nie będzie chciała zrobić w nim zakupów. Jest to jaskrawy przykład niedopasowania kolorystyki do marki oraz asortymentu. Nie ma znaczenia, jakie kolory podobają się właścicielowi sklepu. Liczy się wyłącznie to, czy tworzą one atmosferę zakupową dla wskazanej grupy docelowej.

Atak banerów

Chodzi tutaj o te wszystkie wyskakujące znienacka okienka z infantylną treścią typu „Hej, poczekaj jeszcze i zobacz nasze super promocje!”. Nie, to nie działa, a wręcz odstrasza klientów i bardzo ich irytuje. Może się wydawać, że taki baner rzeczywiście zatrzyma użytkownika na stronie, ale w rzeczywistości utrudnia on zorientowanie się w asortymencie i skłania do szybkiego opuszczenia sklepu.

Wolne ładowanie strony

To również może być wina grafiki, która jest po prostu źle zoptymalizowana. Za duże obrazki, zbyt duże wielkości elementów graficznych, w tym zdjęć produktów – wszystko to powoduje, że strona wolno się ładuje, a tym samym zniechęca klienta do zapoznania się z jej treścią.

Niska użyteczność na urządzeniu mobilnym

Tutaj winę wspólnie ponoszą grafik oraz programista, którzy dopuścili do tego, aby strona nie wyświetlała się poprawnie na urządzeniach mobilnych. W efekcie użytkownik musi np. szczypać ekran, aby zobaczyć kategorie produktów czy też ma problemy z trafieniem w odnośnik do interesującej go podstrony. W dobie powszechnego robienia zakupów online za pośrednictwem smartfonów takie błędy są niedopuszczalne.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie