Dlaczego należy REGULARNIE zaglądać na własną firmową stronę internetową?

Mateusz Nowak
04.08.2020

Pytanie postawione w tytule może się wydawać niedorzeczne. Po co właściciel strony internetowej miałby na nią zaglądać, skoro doskonale wie, co się na niej znajduje, zna swoją ofertę i w ostatnich miesiącach nie wprowadzał żadnych zmian? Okazuje się, że jak najbardziej ma to sens. Regularne odwiedzanie swojej firmowej witryny służy temu, aby móc na bieżąco pracować nad jej jakością lub w porę zorientować się, że czas najwyższy pomyśleć o redesignie strony. Jeśli sam zajrzałeś na własną stronę firmową jakieś pół roku temu, to szybko nadrób zaległości. Sprawdź, dlaczego warto.

Zmiana optyki

To naturalne, że po kilku miesiącach czy latach jakieś rozwiązania przestają się nam podobać i mamy poczucie, że mogliśmy zrobić to inaczej, lepiej. Dokładnie tak samo jest z firmową stroną www. Nie ma znaczenia, że w momencie jej zaprojektowania byłeś zachwycony. Minęło sporo czasu, odwiedziłeś setki innych stron i nieco zmieniły się Twoje oczekiwania odnośnie do np. grafiki czy układu strony, nie wspominając już o stylu pisania tekstów. Odwiedzając własną stronę regularnie możesz szybko na to zareagować i zaplanować wprowadzenie kluczowych zmian.

Wychwytywanie błędów

Na pewno też tak masz, że czytasz jakiś tekst kilka razy i za każdym kolejnym wychwytujesz drobną literówkę. Nie ma w tym niczego dziwnego – Twój mózg nie jest w stanie przetwarzać tak dużej ilości informacji w krótkim czasie. Tym bardziej warto raz na jakiś czas zajrzeć na firmową stronę internetową, bo a nuż rzuci Ci się w oko jakiś wstydliwy błąd, którego wcześniej nie dostrzegłeś.

Bezpieczeństwo

Znamy przypadek przedsiębiorcy, który przez ponad rok nie zaglądał na swoją firmową stronę www i tylko telefon od znajomego pozwolił mu się zorientować, że witryna od pół roku jest zhakowana – zamiast opisu oferty znajdowały się na niej mocno niecenzuralne fotografie. To wystarczający dowód na potwierdzenie tezy, że każdy właściciel powinien na bieżąco pilnować tak ważnej części swojego biznesu, jakim jest strona www.

Aktualizowanie oferty i informacji o firmie

Często jest tak, że wprowadzamy w naszych firmach jakieś istotne zmiany, na przykład osobowe, ale jednocześnie zapominamy to zaznaczyć na stronie internetowej. Efekt jest taki, że na witrynie nadal widnieją dane kontaktowe do pracownika, który od kilku miesięcy nie jest już zatrudniony w firmie. To wprowadza użytkowników w błąd. Dokonując regularnego przeglądu strony, zwłaszcza na poziomie treściowym, możesz szybko wyłapywać fałszywe informacje i usuwać je lub modyfikować.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie