Nie stać Cię na profesjonalną stronę www dla firmy? Pomyśl o wizytówce

Piotr Kowalczyk
25.10.2015

Posiadanie firmowej strony www jest dziś koniecznością i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Wiele firm, szczególnie dopiero rozpoczynających działalność, nie ma jednak odpowiednich środków na to, aby zlecić produkcję takiej witryny. Wyjścia są wówczas dwa: albo robimy coś taniego, co w krótkim czasie i tak trzeba będzie poprawić lub stworzyć na nowo, albo decydujemy się na wariant pośredni, czyli uruchomienie internetowej wizytówki. Warto wziąć pod uwagę to drugie rozwiązanie.

Dobra wizytówka lepsza od kiepskiej strony www

Słaba strona www będzie tania i nic poza tym. Nie przyciągnie użytkowników, nie przykuje uwagi klientów, nie będzie dobrze prezentować oferty firmy. To pieniądze wyrzucone w błoto. Za stworzenie naprawdę profesjonalnej witryny trzeba odpowiednio zapłacić, co dla wielu firm jest sporą barierą. W takiej sytuacji można, a wręcz powinno się rozważyć zlecenie produkcji wizytówki internetowej.

Osoby, które nie za dobrze orientują się w realiach branży reklamowej i programistycznej widząc znakomitą wizytówkę mogłyby bez problemu uznać, że jest to docelowa strona www. To właśnie siła profesjonalnych wizytówek. Te naprawdę dobrze przygotowane spokojnie mogą konkurować jakością z prostymi, ale niezbyt zaawansowanymi graficznie i treściowo stronami. Są przy tym nieporównywalnie tańsze.

Nie wydasz dużo, a osiągniesz wiele

Przyjazną użytkownikom, a co za tym idzie klientom wizytówkę można mieć już za 1/3 kwoty, jaką musielibyśmy przeznaczyć na produkcję profesjonalnej witryny. Pytanie, czy warto w to inwestować, skoro celem i tak jest uruchomienie strony docelowej? Warto, ale tylko wówczas, gdy naprawdę mamy zamiar w przyszłości wydać środki na coś dużo lepszego. Oto kilka dowodów na potwierdzenie tej tezy:

  • firma musi funkcjonować w sieci, a wizytówka daje taką możliwość – pozwala nam od razu zaprezentować ofertę klientom, bo dla wyszukiwarki nie ma większego znaczenia, czy strona jest zaawansowana graficznie czy też nie;
  • pracujemy na rozpoznawalność marki – mamy już do dyspozycji własną domenę, która będzie zdobywać coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a przede wszystkim będzie obecna w wyszukiwarce, co jest bezcennym sukcesem;
  • dajemy klientom miejsce, w którym mogą znaleźć podstawowe informacje o firmie
  • uzupełniając wizytówkę dobrej jakości treścią zwiększamy swój zasięg w sieci, który później wystarczy tylko wesprzeć profesjonalną otoczką, czyli docelowym wyglądem strony.

A może jednak prostsza strona?

Oczywiście wiele firm nie będzie chciało inwestować w uruchomienie wizytówki, skoro celem i tak jest stworzenie strony –  może im się wydawać, że przeznaczają środki na produkcję dwóch stron, co jest z ich punktu widzenia marnotrawstwem. Wówczas istnieje jeszcze jedno rozwiązanie. Prosta, estetyczna, ale funkcjonalna strona www.

Największe koszty produkcji strony generuje zaawansowana grafika oraz skomplikowane funkcjonalności, nad którymi musi się pochylić wysokiej klasy programista. Jeśli nie zależy nam na tzw. „bajerach”, to spokojnie możemy zainwestować w klasyczną, niezbyt wyróżniającą się, ale przyjemną w odbiorze stronę. Ważne, aby była ona użyteczna, czyli pozwala odwiedzającym szybko zapoznać się z ofertą firmy. Musi być także wypełniona wysokiej jakości treścią – na tym nigdy nie wolno oszczędzać.

Bak dużych środków na produkcję strony nie jest zatem wielkim problemem. Dobrej klasy agencja reklamowa może zaproponować skuteczne rozwiązanie za rozsądną kwotę i osiągnąć maksimum efektu przy minimalnym budżecie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie