Wciąż nie wiesz, czy Twoja firma potrzebuje strony www? Odpowiedz sobie na tych 5 pytań

Mariusz Siwko
22.11.2015

Doskonale rozumiemy biznesowe rozterki, bo sami je wielokrotnie przeżywamy. Często mamy kontakt z klientami, którzy tylko sondują, ile może kosztować ich strona internetowa, choć tak naprawdę nie wiedzą, czy naprawdę jej potrzebują. Rozważają różne możliwości biorąc nawet pod uwagę tę, w której ich firma funkcjonuje bez strony. Naszym zdaniem taki wybór, to duży błąd, bo dziś Internet jest podstawą promocji dla praktycznie każdej firmy. Jeśli jednak, drogi Czytelniku, nadal nie wiesz, czy warto zainwestować w stronę www, to spróbuj sobie odpowiedzieć na tych 5 pytań. Na pewno Ci pomogą.

  1. Czy mam gwarancję zleceń? - jeśli ją masz, to faktycznie, możesz sobie odpuścić jakąkolwiek promocję – zdradź nam tylko sekret, jak udało Ci się to osiągnąć? Mówimy jednak wyłącznie o sytuacji, w której ta gwarancja jest wieloletnia. Wiemy przecież, że żadna firma na taki luksus nie może sobie pozwolić. Jeśli więc często zastanawiasz się, co Twojemu biznesowi przyniesie jutro, to nie czekaj, tylko zacznij go promować – wówczas znacznie zwiększysz swoje szanse na przetrwanie gorszych czasów. Strona internetowa jest Ci zatem potrzebna.

  2. Czy selekcjonuję swoich klientów? - chodzi tutaj o przedstawicieli branży, którzy sądzą, że ich klienci nie korzystają z Internetu, w związku z czym nie jest im potrzebna strona www. Naprawdę trudno jest nam sobie wyobrazić takich klientów, poza oczywiście ludźmi w bardzo podeszłym wieku lub wykluczonymi społecznie. Sądzimy jednak, że obie grupy nie są atrakcyjne z punktu widzenia spieniężania biznesu, prawda? Z Internetu korzysta ogromna większość Polaków i ponad 3 miliardy ludzi na świecie. Ta liczba będzie rosnąć, dojdziemy więc do sytuacji, w której każda branża będzie szukać klientów w sieci. Może inaczej – wszyscy klienci będą szukać ofert z każdej branży w sieci. Strona internetowa jest Ci potrzebna.

  3. Czy mam zamiar się rozwijać? - jeśli tak, to od razu możesz przejść do kolejnego pytania, bo strona internetowa jest Ci potrzebna. Jeśli jednak nie wiesz, w jakim kierunku pójdzie rozwój Twojej firmy, to podpowiadamy – bez korzystania z nowoczesnych technologii będzie z tym krucho. Wiesz, że rośnie nowe pokolenie klientów, którzy nie potrafią już obsłużyć telefonu w budce? Nie muszą, bo przecież mają Internet i smartfony. To ich oczekiwania będą wyznaczać kierunek rozwoju świata. Jeśli się na to zamkniesz, to po prostu przegrasz.

  4. Czy moja firma ma rozpoznawalną markę? - sądzimy, że nie, skoro w ogóle czytasz ten wpis. Na nieposiadanie strony www mogą sobie dziś pozwolić tylko giganci, którzy mogliby tylko odcinać kupony od swojej renomy. A jednak takie strony mają. Ty pewnie gigantem nie jesteś i być może nazwę Twojej firmy zna tylko najbliższa rodzina i wąskie grono współpracowników. W takim razie musisz zrobić coś, aby zasięg Twojej marki się zwiększył. Chyba domyślasz się, że najlepiej, najtaniej i najefektywniej zrobisz to za pomocą Internetu? Strona internetowa jest Ci potrzebna.

  5. Czy szukam różnych informacji w sieci? - robisz to w tej chwili, więc odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Przyjmij do wiadomości, że dokładnie tak samo zachowują się Twoi klienci. Właśnie teraz szukają ofert firm takich, jak Twoja. Nie możesz tego bagatelizować, bo to naprawdę nie jest stwierdzenie oderwane od rzeczywistości, ale fakt. Strona internetowa jest Ci potrzebna.

Mamy nadzieję, że teraz łatwiej będzie Ci podjąć decyzję. Chyba przekonałeś się, że nie ma sensu uciekać od czegoś, co stało się kanonem działalności praktycznie każdej firmy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie