Strona internetowa dla mikroprzedsiębiorstwa: o czym nie możesz zapomnieć?

Mateusz Nowak
16.09.2020

Mikroprzedsiębiorstwa są fundamentem polskiej gospodarki. Zdecydowana większość spośród około 3 milionów firm w naszym kraju, to właśnie jednoosobowe działalności gospodarcze, do których zaliczamy zarówno samozatrudnionych, jak i małe biznesy zatrudniające maksymalnie kilkoro pracowników. Dla takich firm najlepszym kanałem sprzedaży i promocji jest oczywiście Internet. Punktem wyjścia do jakichkolwiek działań powinno być zaprojektowanie profesjonalnej strony internetowej. Ta dla mikroprzedsiębiorstwa powinna bezwzględnie posiadać kilka ważnych elementów. Wymieniamy je w naszym poradniku.

Profesjonalna domena

Chodzi tutaj oczywiście o nazwę domeny, która powinna od razu budzić zaufanie użytkowników (potencjalnych klientów) i uwiarygadniać przedsiębiorstwo. Nie ma sensu „bawić się” w darmowe domeny od portali internetowych. Zainwestuj we własny adres internetowy, najlepiej z rozszerzeniem .PL i nazwą firmy.

Uważaj natomiast na domeny generyczne, czyli np. hydraulik.pl. Choć może się wydawać, że to świetny wybór z uwagi na rozpoznawalność adresu, to w rzeczywistości nie jest to polecane rozwiązanie dla mikroprzedsiębiorstw – bardzo utrudni ono budowanie własnej marki.

Certyfikat SSL

Szczególnie mikroprzedsiębiorstwa muszą dbać o to, aby zyskać zaufanie klientów. Nie da się tego osiągnąć, jeśli bagatelizujemy kwestię bezpieczeństwa. Coraz więcej internautów zwraca uwagę na to, czy strona internetowa jest zabezpieczona certyfikatem SSL minimalizującym ryzyko przechwycenia danych użytkownika. Z kolei przeglądarka Google Chrome wprost ostrzega przed wchodzeniem na witryny pozbawione tego certyfikatu. Nie ryzykuj wizerunkowej katastrofy i od razu zainwestuj w standard HTTPS.

Szybki i niezawodny hosting

Kolejna kwestia, która ma istotny wpływ na wizerunek marki mikroprzedsiębiorstwa. Małe firmy muszą być lepsze od tych wielkich pod względem komfortu korzystania z ich oferty, a to zaczyna się na poziomie wejścia na stronę i zapoznania się z jej zawartością. Im szybsze działanie witryny, tym wyższa satysfakcja użytkownika. Nie zapominajmy również, że prędkość ładowania się strony internetowej jest ważnym czynnikiem rankingowym, czyli ma wpływ na SEO witryny.

Blog firmowy

Jest w zasadzie niezbędnym elementem strony internetowej mikroprzedsiębiorstwa, stanowiąc kluczowe narzędzie do budowania marki, czyli brandingu. Blog firmowy pozwala kreować ekspercki wizerunek firmy. Świetne, merytoryczne artykuły o charakterze poradnikowym budzą również zaufanie oraz stanowią dowód na to, że skorzystanie z oferty małego przedsiębiorstwa nie wiąże się z przesadnym ryzykiem.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie