Ta informacja nie byłaby w żaden sposób zaskakująca, gdyby pojawiła się 25-30 lat temu. Obecnie jednak wiadomość, że jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie reklamuje swoje produkty w telegazecie może nieco szokować. Na taki krok zdecydowała się marka LEGO. Duński producent klocków wykorzystuje zapomnianą lub w ogóle nieznaną przez młodsze pokolenie telegazetę do promowania produktów skierowanych do dorosłych klientów.
LEGO najwyraźniej ma badania, które pokazują potencjał marketingowy w reklamowaniu klocków w telegazecie. Zaznaczmy jednak, że chodzi tutaj wyłącznie o serie przeznaczone dla klientów 18+. To dość niszowe produkty w całym portfolio duńskiej firmy, które mogą zainteresować także osoby ze starszego pokolenia. I to właśnie z myślą o nich LEGO zdecydowało się ruszyć z kampanią marketingową w telegazecie.
LEGO podkreśla, że wybór telegazety nie ma na celu wywołania szumu wokół marki. Jest to świadoma strategia marketingowa, w której chodzi o to, aby odbiorcami reklam na pewno nie były dzieci – telegazeta to prawdopodobnie ostatni kanał komunikacji, z jakiego mogą korzystać młodzi ludzie.
Co ciekawe, telegazeta nadal cieszy się sporym zainteresowaniem w naszym kraju. Ostatnie badanie na ten temat przeprowadziła w 2019 roku firma Kantar i wynikało z niego, że jest to źródło informacji aż dla 2,7 miliona Polaków, z czego 85 proc. zagląda do telegazety minimum raz w tygodniu.