Strategie marketingowe na czas kryzysu. Jak się za to zabrać?

Antoni Kwapisz
29.04.2020

Zaczniemy od dobrej informacji: kryzys kiedyś minie. Tak było zawsze i nic nie wskazuje na to, aby tym razem miało być inaczej. Wiemy, że żyjesz w ogromnym stresie, martwisz się o to, co będzie z Twoją firmą, z przerażeniem obserwujesz spadające słupki sprzedaży. Trzymamy kciuki, aby udało Ci się przetrwać ten trudny czas. Pamiętaj jednak, że po kryzysie trzeba będzie znów ostro walczyć o klienta, który wygłodniały ruszy na zakupy. Aby nie dać się wyprzedzić konkurencji, właśnie teraz powinieneś wytypować najlepsze strategie marketingowe dla Twojej firmy na czas „po kryzysie”. Kilka propozycji znajdziesz w naszym poradniku.

Przeniesienie całego marketingu do Internetu

Tym śladem idzie teraz mnóstwo firm, które boleśnie przekonały się, jak nierozsądne było opieranie całej strategii marketingowej na działaniach offline. Powszechna cyfryzacja, której doświadczamy w czasach pandemii, nie jest niczym nowym czy zaskakującym. To i tak w końcu by nastąpiło – po prostu wirus przyspieszył bieg wydarzeń. Jak najszybciej zrewiduj więc swoją dotychczasową strategię i przenieś większą część budżetu na marketing internetowy, bo – jak się właśnie przekonaliśmy – w trudnych czasach tylko on przynosi biznesowe korzyści.

Wybierz narzędzia, które działają niezależnie od sytuacji rynkowej

W czasach hossy można sobie eksperymentować i uznawać, że nieefektywna strategia to tylko „wypadek przy pracy”. Teraz jednak pieniędzy na rynku jest mało, dlatego każdą wydaną złotówkę musisz oglądać z dwóch stron. Najrozsądniej będzie zainwestować środki w taki marketing, który nie jest wrażliwy na kryzysy.

Chodzi tutaj o to, aby stawiać na narzędzia pracujące na rzecz Twojej firmy latami, przynoszące dobre efekty nawet wtedy, gdy świat dosłownie się zatrzymuje. Gdy nie masz przychodów, nie stać Cię na kampanię w telewizji. Mając jednak np. profesjonalną stronę internetową możesz w ogóle na jakiś czas zrezygnować z inwestowania w marketing, ale nie zniknąć konsumentom z pola widzenia.

Wytnij nieskuteczne kampanie

Teraz nie ma sentymentów. Jeśli z analizy jasno wynika, że jakaś kampania nic Ci nie daje i nawet w czasie hossy była mało efektywna, to tym bardziej w kryzysie trzeba się jej pozbyć. Zrób miejsce w budżecie na inne narzędzia i strategie. Jeśli nie masz doświadczenia i wiedzy, by móc to rzetelnie ocenić, skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy przeanalizują Twoje dotychczasowe działania marketingowe i wprowadzą modyfikacje dopasowane do nowych realiów biznesowych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie