Zaczniemy od dobrej informacji: kryzys kiedyś minie. Tak było zawsze i nic nie wskazuje na to, aby tym razem miało być inaczej. Wiemy, że żyjesz w ogromnym stresie, martwisz się o to, co będzie z Twoją firmą, z przerażeniem obserwujesz spadające słupki sprzedaży. Trzymamy kciuki, aby udało Ci się przetrwać ten trudny czas. Pamiętaj jednak, że po kryzysie trzeba będzie znów ostro walczyć o klienta, który wygłodniały ruszy na zakupy. Aby nie dać się wyprzedzić konkurencji, właśnie teraz powinieneś wytypować najlepsze strategie marketingowe dla Twojej firmy na czas „po kryzysie”. Kilka propozycji znajdziesz w naszym poradniku.
Tym śladem idzie teraz mnóstwo firm, które boleśnie przekonały się, jak nierozsądne było opieranie całej strategii marketingowej na działaniach offline. Powszechna cyfryzacja, której doświadczamy w czasach pandemii, nie jest niczym nowym czy zaskakującym. To i tak w końcu by nastąpiło – po prostu wirus przyspieszył bieg wydarzeń. Jak najszybciej zrewiduj więc swoją dotychczasową strategię i przenieś większą część budżetu na marketing internetowy, bo – jak się właśnie przekonaliśmy – w trudnych czasach tylko on przynosi biznesowe korzyści.
W czasach hossy można sobie eksperymentować i uznawać, że nieefektywna strategia to tylko „wypadek przy pracy”. Teraz jednak pieniędzy na rynku jest mało, dlatego każdą wydaną złotówkę musisz oglądać z dwóch stron. Najrozsądniej będzie zainwestować środki w taki marketing, który nie jest wrażliwy na kryzysy.
Chodzi tutaj o to, aby stawiać na narzędzia pracujące na rzecz Twojej firmy latami, przynoszące dobre efekty nawet wtedy, gdy świat dosłownie się zatrzymuje. Gdy nie masz przychodów, nie stać Cię na kampanię w telewizji. Mając jednak np. profesjonalną stronę internetową możesz w ogóle na jakiś czas zrezygnować z inwestowania w marketing, ale nie zniknąć konsumentom z pola widzenia.
Teraz nie ma sentymentów. Jeśli z analizy jasno wynika, że jakaś kampania nic Ci nie daje i nawet w czasie hossy była mało efektywna, to tym bardziej w kryzysie trzeba się jej pozbyć. Zrób miejsce w budżecie na inne narzędzia i strategie. Jeśli nie masz doświadczenia i wiedzy, by móc to rzetelnie ocenić, skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy przeanalizują Twoje dotychczasowe działania marketingowe i wprowadzą modyfikacje dopasowane do nowych realiów biznesowych.