Polak jest online już ponad 4 godziny dziennie. Wciąż uważasz, że nie musisz się reklamować w sieci?

Antoni Kwapisz
25.03.2022

Dla nikogo nie powinien być zaskoczeniem fakt, że pandemia zmusiła nas do częstszego korzystania z Internetu – chociażby w celach zawodowych. Dokładnie tej kwestii przyjrzał się Urząd Komunikacji Elektronicznej, który zlecił badanie mające odpowiedzieć na pytanie, czy rzeczywiście w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy dłużej byliśmy online. Okazało się, że tak – i to wyraźnie. To badanie, z pozoru będące tylko ciekawostką, powinno stanowić kolejny argument dla firm, które ociągają się z zainwestowaniem w reklamę online.

Wydłuża się czas spędzany w Internecie

Przed pandemią statystyczny Polak był online przez 3,1 godziny dziennie. W ostatnich miesiącach czas ten wydłużył się o godzinę. Co ciekawe, wcale nie ma to bezpośredniego związku z pracą, jak mogłoby się wydawać. Aż 2,9 godziny spędzamy w sieci na potrzeby rozrywki oraz robienia zakupów online. Jedynie 1,6 godziny poświęcamy stricte na pracę, a tylko 54 minuty na naukę.

Widać zatem, że nasza aktywność w sieci skupia się na… wydawaniu w niej pieniędzy. Internet staje się coraz ważniejszym medium zakupowym również dla osób w średnim i starszym wieku (dla młodych jest nim od zawsze). Można również w ciemno założyć, że osoby, które po raz pierwszy zetknęły się z zakupami online w okresie pandemii będą je kontynuować także w przyszłości, doceniając wygodę i oszczędność czasu.

Pandemia zmieniła nasze zwyczaje zakupowe – i to w sposób trwały. Firmy, które jeszcze udają, że jest inaczej i nie inwestują w marketing online szybko się przekonają, jak trudno będzie im rywalizować o klientów z napędzaną reklamą internetową konkurencją.

Dodajmy również, że 4,1 godziny czasu spędzanego codziennie w Internecie to wynik uśredniony, uwzględniający również osoby, które z racji np. wieku czy ograniczonego dostępu do sieci są online znacznie krócej i rzadziej. W przypadku osób w wieku produkcyjnym, a zwłaszcza przedprodukcyjnym, ten czas aktywności w Internecie może być dwu-trzykrotnie wydłużony.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie