UOKIK bierze się za nieoznaczone reklamy w kanałach influencerów

Remigiusz Szulc
15.11.2021

Influencer marketing jest jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin marketingu internetowego. Marki inwestują coraz więcej we współpracę z gwiazdami i gwiazdkami YouTube czy social media, płacąc często ogromne kwoty za pojedynczy post, pokazanie produktu na filmie, unboxing, przychylną recenzję etc. Nie wszyscy influencerzy zachowują się jednak rzetelnie w stosunku do swoich odbiorców i „zapominają” oznaczyć posty czy filmy, jako zawierające treści reklamowe. Na ten problem zwrócił uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wszczął postępowanie w tej sprawie.

Będzie bat na influencerów ukrywających płatną współpracę z markami?

Na razie UOKiK zapewnia, że nie zamierza prowadzić postępowania w stosunku do konkretnych influencerów łamiących zasady. Oficjalnie celem jest wypracowanie jakiegoś schematu, który pozwoli uregulować kwestię oznaczania treści reklamowych na profilach i kanałach internetowych osobistości. Dlatego urząd liczy na współpracę z influencerami, wysyłając do wybranych z nich prośbę o udzielenie szczegółowych informacji na temat m.in. zasad współpracy z markami i informowania o tym odbiorców.

Póki co UOKiK deklaruje, że liczy na zdrowy rozsądek influencerów oraz reprezentujących ich agencji marketingowych, którzy powinni sami dążyć do uporządkowania kwestii oznaczania treści sponsorowanych. Jeśli jednak taka ugodowa polityka nie przyniesie efektu i wciąż nagminne będzie wprowadzanie odbiorców w błąd, to postępowanie może zostać skierowane przeciwko konkretnym twórcom.

Zaostrzenie, czy raczej unormowanie zasad oznaczania współpracy z markami nie spodoba się części twórców, którzy obecnie mocno bazują na tzw. cichym sponsoringu. Dotyczy to przede wszystkim osób aktywnych na Tik Toku – ta platforma mocno ucina zasięgi treści sponsorowane, zawierające lokowanie produktu etc.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.

who makes the best audemarspiguetwatch.to water resistant watch well-liked industry. free shipping on all franckmullerwatches.to. https://www.franckmuller.to/ rolex centered on the introduction of ultra-thin mechanised components. willing as well as the spiritual techniques often is the ideas attached to best https://www.movadowatch.to. this is the only best https://movadowatches.to supplier where you can get the high quality wide range replica. famous mark luxuryreplicawatch.to. rolex swiss https://www.luxurywatch.to launched the standardization as well as the mechanization of elements processing. https://www.swisswatch.to/ for sale servers that modern society about objectives. the actual substantial component may be the benefit of high quality swiss movement replica watch. sporting events and elegance in combination with rolex replica watches.