Artykuły sponsorowane – najważniejsze zasady ich pisania

Antoni Kwapisz
04.06.2021

Codziennie korzystasz z Internetu i na pewno wielokrotnie natknąłeś się na opublikowane w sieci artykuły sponsorowane. To bardzo popularne narzędzie reklamy oraz uatrakcyjniania wizerunku marki w ramach kampanii content marketingowej. Jeśli sam jeszcze nie korzystałeś z tej opcji, to czas najwyższy spróbować. Dobrze napisane artykuły sponsorowane mogą przynieść Twojej firmie wiele dobrego. Poznaj najważniejsze zasady tworzenia takich treści do Internetu.

Wartość merytoryczna

Artykuł sponsorowany musi się dobrze czytać, a warunkiem tego jest to, aby zawierał przydatne i sprawdzone informacje. Nie może to być tekst o niczym. Nawet jeśli głównym celem jest promocja konkretnego produktu, to zawsze warto go osadzić w jakimś kontekście. Przykładowo: artykuł promuje nową serię baterii umywalkowych. Dobrze więc będzie napisać tekst o tym, jak oszczędzać wodę w domu, w którym kilkakrotnie pojawi się nawiązanie do marki producenta oraz serii baterii.

Nie skupiamy się na reklamie

To bardzo ważne, aby artykuł sponsorowany nie był jedną wielką reklamą. Takie treści nie tylko są nieatrakcyjne dla czytelników (co siłą rzeczy ogranicza zasięg kampanii), ale też są przez nich odbierane, jako niewiarygodne, a to już spory problem dla marki. Zawsze w pierwszej kolejności staramy się pokazać fachowość marki i zdobyć zaufanie czytelników, a dopiero później myślimy o zareklamowaniu produktu.

Dajemy konkretne porady

Najlepszą opcją zawsze są artykuły sponsorowane pisane w formie poradnikowej. Siadając do pisania takiego tekstu należy zadać sobie pytanie: jaki problem mają czytelnicy i w jaki sposób promowany produkt może go rozwiązać? Wtedy już dużo łatwiej stworzyć atrakcyjną, przydatną treść.

Nie atakujemy linkami

Częstym błędem popełnianym przez twórców artykułów sponsorowanych jest „upychanie” w nich tak dużej liczby linków, jak tylko się da. Nie idź tą drogą. Dużo korzystniej jest umieścić w tekście jeden link zewnętrzny, ale pasujący w tym miejscu i nawiązujący do poruszonego wątku, niż dodawać je w co drugim zdaniu. Artykuł przepełniony linkami zniechęca do jego czytania, a zawarta w nim treść znacząco traci na wiarygodności.

Zachęcamy do zdobycia dodatkowych informacji

Nie ma potrzeby, aby artykuł sponsorowany w całości wyczerpywał podjęty temat. Czasami nawet warto tylko zasygnalizować pewne kwestie, aby na końcu odesłać czytelników do np. strony docelowej czy strony wizerunkowej marki, na której znajdą więcej informacji. W ten sposób rozwiązujemy też problem sensownego umieszczenia linku zewnętrznego.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie