Boisz się zainwestować w content marketing? Znamy powody

Maciej Piwowski
21.12.2017

Content marketing to relatywnie „świeża” strategia promocji firmy, czy szerzej marki. Nic dziwnego, że polscy przedsiębiorcy podchodzą do niej z dystansem. Część z nich w ogóle nie wie, na czym to polega, a otrzymując ofertę prowadzenia bloga firmowego czy stworzenia nowych treści na stronę internetową, tylko uśmiecha się z przekąsem, węsząc w tym próbę oszustwa. Przekonanie polskiej firmy do content marketingu wciąż jest zadaniem dość trudnym. Jeśli i Ty boisz się zainwestować swoje środki w tę strategię, to najpewniej Twoje obawy dotyczą kilku kluczowych pytań. Odpowiemy na nie w tym artykule.

Po co blog firmie, która działa w tak nudnej branży, jak moja?

A skąd wiesz, że jest nudna? Skoro masz klientów lub ma ich Twoja konkurencja, to najwyraźniej nie brakuje osób interesujących się tą tematyką. Daj im szansę poznania Twojej firmy i przekonania się, że jest to przedsiębiorstwo godne zaufania.

Prowadzenie bloga firmowego nie jest „takim sobie pisaniem dla zabawy”. To przemyślana strategia, która ma konkretny cel. Jest nim wypracowanie sobie pozycji eksperta w branży. Jak myślisz, komu szybciej zaufa klient: firmie, która tylko przechwala się swoimi dokonaniami, czy tej, która udowadnia swoją wiedzę i umiejętności poprzez wartościowe artykuły i poradniki?

Po co mam zamrażać pieniądze?

Żadna profesjonalna agencja content marketingowa nie obieca Ci natychmiastowych efektów swojej pracy. Ta strategia wymaga czasu i z tym trzeba się liczyć. Dla wielu polskich przedsiębiorców jest to zbyt duży problem. Pojawiają się wątpliwości: czy aby na pewno za pół roku zauważę zwiększenie ruchu na stronie? Czy za rok moja marka będzie bardziej rozpoznawalna w branży? Czy ten artykuł sponsorowany za kilka miesięcy nadal będzie chętnie czytany?

Takie wątpliwości są zrozumiałe, jednak musisz mieć świadomość, że nawet największe marki świata nie od razu zbudowały swoją potęgę. One także inwestują w content marketing, bo wiedzą, jak łatwo można stracić zaufanie klientów i dać się przykryć konkurencji. Nie traktuj więc content marketingu, jako formy zamrażania pieniędzy, ale jako inwestycję rozłożoną w czasie, z pewną stopą zwrotu.

Skoro inwestuję już w pozycjonowanie, to po co mi jeszcze content marketing?

Być może nie wiesz o tym, że content marketing to nowe SEO. Tak naprawdę nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej bez inwestycji w wartościowy content. Jeśli agencja, która prowadzi działania SEO na rzecz Twojej firmy, jeszcze Ci o tym nie powiedziała, to czas najwyższy ją zmienić.

Samo linkowanie nic nie daje. Tworzenie bezwartościowych tekstów „pod SEO” jest nie tylko nieskuteczne, ale może być też szkodliwe. Prawda jest taka, że content marketing może zastąpić klasyczne SEO, ale samo SEO nie może zastąpić content marketingu.

Nikt z mojej konkurencji nie inwestuje w content marketing, to dlaczego ja mam to robić?

Jesteś pewien, że nikt? Przejrzyj strony konkurencyjnych firm, szczególnie tych czołowych, a następnie zastanów się, czym różnią się ich treści od Twoich. Czy są bardziej profesjonalne? Czy lepiej się je czyta? Być może znajdziesz też blogi prowadzone przez konkurencję lub artykuły sponsorowane z linkami odsyłającymi do ich stron. To dostateczny dowód na to, że te firmy inwestują w content marketing.

Jeśli będziesz się temu biernie przyglądać, to z czasem stracisz zbyt duży dystans, którego odrobienie będzie bardzo trudne, a do tego kosztowne. Zamiast tego sam zacznij tworzyć content – lepszy, atrakcyjniejszy, podkreślający te obszary, w których Twoja firma ma przewagę nad konkurencją.

Czy teraz nadal masz wątpliwości dotyczące sensu inwestycji w content marketing? Pokazaliśmy Ci, że nie taki diabeł straszny, a korzyści wynikające z wprowadzenia tej strategii w życie są namacalne. Na co więc jeszcze czekasz?

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie