Event firmowy. Szkolenie wyjazdowe: co zrobić, żeby nie było mordęgą dla pracowników?

Marek Szydełko
28.12.2020

Szkolenia wyjazdowe są bardzo popularną kategorią eventów firmowych: https://solumaevent.pl/oferta/impreza-firmowa. Łączą w sobie walor edukacyjny z atrakcyjnym świadczeniem pozapłacowym, zwłaszcza w sytuacji, gdy szkolenie ma zostać przeprowadzone w jakimś atrakcyjnym miejscu. Z drugiej jednak strony wielu pracowników na wieść, że firma planuje zafundować im szkolenie wyjazdowe, szuka wszelkich sposobów, aby się od tego wymigać. Powód? Takie imprezy często są uznawane przez pracowników za stratę czasu. Jak uniknąć takiego podejścia w swojej załodze? Sprawdź i wykorzystaj te wskazówki.

Odpowiedni termin

Najgorszym terminem na organizację szkolenia wyjazdowego jest okres przedświąteczny oraz wakacyjny. Wtedy nikomu nie jest w głowie podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych. Pracownicy chcą spędzać ten czas z najbliższymi, dlatego kilkudniowy wyjazd zdecydowanie nie jest im na rękę. Dodatkowo warto się dobrze zastanowić, czy szkolenie musi zostać zorganizowane w weekend. Sprawdzonym sposobem na zwiększenie frekwencji i zmotywowanie pracowników jest zafundowanie im wyjazdu szkoleniowego w dni robocze – wówczas nie będą mieli poczucia, że poświęcają czas wolny na sprawy zawodowe.

Komfortowy dojazd

Bardzo ważna zasada: szkolenie wyjazdowe nie powinno być organizowane w znacznej odległości od siedziby firmy. Mało komu uśmiecha się przecież spędzenie całego dnia w samochodzie czy pociągu tylko po to, aby wziąć udział w krótkim szkoleniu, zjeść kolację i kolejnego dnia rano ponownie odbyć wielogodzinną podróż do domu (a już zwłaszcza w niedzielę, którą przecież można byłoby spędzić z rodziną). Rozsądna odległość to do 100-150 kilometrów.

Atrakcyjny program szkoleniowy

Nikomu nie będzie się chciało jechać na szkolenie, które – jak z góry wiadomo – nie ma większej wartości edukacyjnej. Decydując się na organizację takiego eventu trzeba więc zadbać o to, aby pracownicy rzeczywiście dostrzegli w tym jakąś wartość dla siebie. Sprawdzonym pomysłem będzie więc wynajęcie jakiejś branżowej osobistości, której kompetencje i wiedza budzą respekt wśród pracowników. Możliwość wzięcia udziału w takim szkoleniu już sama w sobie jest sporą atrakcją, co praktycznie zagwarantuje wysokie zmotywowanie członków zespołu.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.