Event w siedzibie firmy? To może być bardzo dobry pomysł!

Krzysztof Jagielski
07.04.2020

Gdy pojawia się pomysł zorganizowania eventu firmowego, na przykład imprezy jubileuszowej czy gali dla kontrahentów, naturalną lokalizacją wydaje się być elegancka restauracja, hotel czy centrum kongresowe. Przedsiębiorcy znacznie rzadziej rozważają organizację imprezy w siedzibie firmy. Tymczasem może to być naprawdę dobre rozwiązanie, oczywiście pod warunkiem, że przedsiębiorstwo dysponuje odpowiednimi warunkami lokalowymi. Jakie korzyści wiążą się z organizacją eventu w np. własnym budynku biurowym czy hali produkcyjnej? Te najważniejsze wymieniamy w naszym poradniku.

Oszczędność

Argument czysto praktyczny, ale nie możemy go pominąć, gdy mowa o evencie biznesowym. Organizacja imprez firmowych zawsze pociąga za sobą spore koszty, stąd firmy, zwłaszcza te mniejsze, w naturalnym odruchu starają się szukać różnego rodzaju oszczędności. Do największych pozycji w kosztorysie zaliczamy koszt wynajmu obiektu. Jeśli uda się zorganizować event w firmowych włościach, to oczywiście suma wydatków będzie odpowiednio niższa.

Możliwość zaprezentowania potencjału przedsiębiorstwa

Argumenty finansowe na bok – czas skupić się na tym, co najważniejsze, czyli korzyściach wizerunkowych. A te mogą być niebagatelne w sytuacji, gdy firma rzeczywiście ma się czym pochwalić przed potencjalnymi kontrahentami, stałymi klientami, czy nawet osobami zainteresowanymi podjęciem w niej zatrudnienia. Event w siedzibie przedsiębiorstwa jest doskonałą okazją do tego, aby zaprezentować na przykład nową linie technologiczną, efektowne wnętrza biurowe czy zaplecze produkcyjne. Wszystko to może zrobić świetne wrażenie na zaproszonych gościach i zbudować w ich oczach wizerunek firmy prężnie się rozwijającej, stabilnej finansowo i godnej zaufania.

Dobre warunki do prowadzenia rozmów biznesowych

Firmowe wnętrza z reguły oferują przestrzenie, w których można spokojnie porozmawiać, w izolacji od hałasu, z dala od tłumu i w poufnej atmosferze. Jest to ważny atut w sytuacji, gdy celem organizacji eventu jest pozyskanie nowych kontrahentów. Istnieje bardzo duża szansa, że część spośród zaproszonych gości będzie pod dużym wrażeniem organizacji oraz potencjału firmy, oferując podjęcie pierwszych rozmów biznesowych jeszcze w trakcie eventu.

Większy potencjał w zakresie promowania wizerunku marki

Przemawia za tym fakt, iż goście eventu zorganizowanego w siedzibie firmy siłą rzeczy będą mieć stały kontakt z elementami identyfikacji wizualnej marki – logotypem umieszczonym na ścianie w sali konferencyjnej czy hallu, różnego rodzaju gadżetami reklamowymi etc. Tym samym istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zakodują sobie brand, wiążąc go bezpośrednio z pozytywnymi doświadczeniami w trakcie imprezy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie