Eventy, które podkreślają społeczne zaangażowanie biznesu. Kilka ciekawych propozycji

Andrzej Winnicki
25.08.2020

Zjawisko społecznego zaangażowania biznesu robi furorę w świecie korporacji, ale też mniejszych firm. Przedsiębiorstwa chcą wypracować sobie pozytywny wizerunek i dać klientom do zrozumienia, że mają do czynienia z biznesem stawiającym na dobre relacje, angażującym się w pomaganie innym czy rozumiejącym problemy współczesnego świata. W tej strategii doskonale sprawdzają się różnego rodzaju eventy. Ich siłą jest to, że dzięki atrakcyjnemu motywowi przewodniemu budzą zainteresowanie mediów oraz przyciągają wielu uczestników, którzy w kolejnym kroku mogą stać się klientami marki. Kilka przykładów eventów wpisujących się w model CSR znajdziesz w naszym poradniku.

Budowanie uli na terenie firmy

Świetny pomysł, który nie jest wcale bardzo odkrywczy, ale za to nadal budzi duże zainteresowanie. Coraz więcej firm decyduje się na zbudowanie własnych uli dla pszczół, aby w ten sposób zwiększyć populację tych bardzo pożytecznych owadów. Oczywiście w podtekście takich działań znajdują się kwestie wizerunkowe. Akcja budowania uli zawsze przyciąga uwagę lokalnych mediów, co samo w sobie stanowi sposób na wypromowanie marki przedsiębiorstwa. Ule można postawić np. na dachu biurowca czy w firmowym ogrodzie i zbudować wokół tego znakomity event dla pracowników, klientów oraz kontrahentów.

Akcja sprzątania okolicy

Wydaje się, że to banalne rozwiązanie, ale przecież taki event można zorganizować w sposób kreatywny, interesujący dla mediów, a w efekcie korzystny wizerunkowo dla przedsiębiorstwa. Jednym z pomysłów jest zaangażowanie do akcji sprzątania dzieci z okolicznych przedszkoli – można wówczas zbudować narrację proekologiczną, podkreślić troskę firmy o edukowanie najmłodszych w temacie ochrony środowiska. Takie eventy zawsze „chwytają” i są promowane w lokalnych mediach.

Odbiór elektrośmieci w zamian za rośliny

W takich akcjach specjalizują się samorządy oraz firmy komunalne, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by w podobnym kierunku poszło przedsiębiorstwo z innej branży – na przykład produkujące podzespoły elektroniczne, sprzedające sprzęt AGD i RTV czy dostarczające komputery poleasingowe. Elektrośmieci stanowią ogromny problem dla środowiska, dlatego warto zachęcać ludzi do przekazywania ich na recykling. Drzewko, krzew czy inna roślina to dobra zachęta. Przy okazji firma może liczyć na bezpłatną promocję w mediach i ocieplenie swojego wizerunku.

Otwarcie stacji ładowania samochodów elektrycznych

Elektromobilność jest bardzo gorącym trendem, w którego blasku śmiało mogą się ogrzać nawet firmy niezwiązane z sektorem motoryzacyjnym. Event otwierający nową stację ładowania na firmowym terenie z pewnością wzbudzi zainteresowanie mediów, ponieważ takich punktów nadal brakuje – dlatego każdy nowy budzi ciekawość. Firma natomiast zaistnieje w kontekście troski o środowisko naturalne oraz odpowiadania na potrzeby współczesnego świata.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie