Podstawowym celem organizacji eventów w biznesie jest zwiększenie atrakcyjności marki, wypromowanie jej w nowej grupie odbiorców oraz podbudowanie zaufania do przedsiębiorstwa. Wszystko to można osiągnąć ze zdwojoną siłą, jeśli postawimy na event charytatywny. Nie jest to oczywiście żadna nowość, ale może dziwić, że polscy przedsiębiorcy wciąż niezbyt chętnie decydują się na obranie tego kierunku. Tymczasem event charytatywny może znacząco pomóc marce w umocnieniu swojej pozycji w branży, jak również zwiększyć jej świadomość wśród konsumentów. Wymieniamy najważniejsze korzyści wynikające z organizacji tego typu imprezy.
Pokazanie marki, jako zaangażowanej społecznie
Konsumenci z zasady lubią marki, którym nie jest wszystko jedno. Działalność charytatywna, czy szerzej CSR (odpowiedzialność społeczna biznesu), to znakomity sposób na zaakcentowanie, że firma wyznaje konkretne wartości, z którymi konsumenci mogą się utożsamiać. Jest to szczególnie ważne w czasach, gdy generalnie biznes nie cieszy się przesadnym zaufaniem społecznym, często obarcza się go winą za nierówności ekonomiczne, pogorszenie stanu środowiska, a nawet różnego rodzaju katastrofy. Promując markę poprzez eventy charytatywne można wzbudzić uznanie wśród konsumentów i zyskać ich sympatię, co zawsze przekłada się na wyniki sprzedaży.
Rozgłos z mediach
Media, szczególnie lokalne, uwielbiają imprezy charytatywne, ponieważ budzą one zainteresowanie wśród czytelników, widzów i słuchaczy. Samo „sprzedanie” biznesu mediom jest dość trudne, jeśli nie chcemy płacić za reklamę. Organizując event charytatywny można natomiast liczyć na wzmianki w lokalnej prasie, na portalach internetowych czy w stacjach radiowych, a więc całkowicie darmową i dalekosiężną promocję marki. Zapowiedź czy nawet relacja z eventu ma dużą wartość marketingową.
Dużo łatwiejsza droga do zyskania ważnego patronatu
Imprezy charytatywne cieszą się sporą popularnością wśród różnego rodzaju notabli, dla których też jest to dobra okazja do tego, aby się „pokazać” i ocieplić swój wizerunek. Warto to wykorzystać, zapraszając do udziału w evencie ważnych przedstawicieli lokalnej polityki, świata biznesu, kultury czy nawet władze kościelne. Ich obecność podczas imprezy natychmiast podniesie rangę wydarzenia, co również powinno wzbudzić zainteresowanie mediów.
Ponadto warto postarać się o patronat ze strony jakiejś poważanej instytucji, np. urzędu miasta czy kurii diecezjalnej, aby w ten sposób podnieść renomę eventu i zachęcić do udziału w nim osoby, na których obecności bardzo nam zależy z pobudek czysto biznesowych.