Nierzetelna agencja eventowa. Jak się na nią nie natknąć?

Antoni Kwapisz
09.11.2020

Organizacja eventów firmowych, samorządowych czy komercyjnych jest bardzo trudnym zadaniem, wymagającym perfekcyjnego planowania na poziomie logistyki. Potwierdzeniem tych słów jest obserwowana od lat ekspansja agencji eventowych. Wyspecjalizowanych podmiotów jest już tak dużo, że spokojnie można znaleźć taką agencję eventową, która zaoferuje korzystną stawkę, a jednocześnie zagwarantuje oczekiwany poziom realizacji wydarzenia. Co oczywiste, w tym gronie są również nierzetelne agencje eventowe, przed którymi trzeba przestrzegać. Sprawdź, jak nie trafić na taką agencję i tym samym uniknąć poważnych problemów.

Portfolio wiele Ci powie

Nie sposób wybrać dobrą agencję eventową bez wcześniejszego przyjrzenia się zrealizowanym przez nią projektom. Agencja nie powinna mieć problemu z tym, aby zaprezentować potencjalnemu klientowi swoje dokonania. Zwracamy tutaj uwagę zarówno na profil klientów (czy są to znane marki) oraz na charakter organizowanych imprez. Trudno przecież oczekiwać, że agencja, która do tej pory odpowiadała za organizację eventów tylko dla dzieci czy lokalnych festynów, nagle podoła zadaniu przygotowania wielkiej gali w Teatrze Narodowym.

Podejrzanie niska cena

Kryterium ceny zawsze jest bardzo dobrym barometrem jakości agencji eventowej – podobnie działa to w wielu innych branżach. Rozsądną taktyką będzie poproszenie o wstępne wyceny kilku agencji. Jeśli jedna z nich wyraźnie odstaje od reszty, proponuje rażąco niską cenę za organizację wydarzenia, to można zacząć podejrzewać, że albo nie ma klientów i walczy o byt, albo nie działa do końca uczciwie (dumping cenowy). Oba warianty są niestety niekorzystne dla zleceniodawcy.

Podawanie ceny bez analizy eventu

To bardzo dobry prognostyk tego, że mamy do czynienia z nierzetelną agencją eventową. Żadna profesjonalna agencja eventowa nie przedstawi klientowi szczegółowego i wiarygodnego kosztorysu w oparciu o krótki opis zlecenia. Tutaj potrzebna jest dogłębna analiza potrzeb klienta. Owszem, często agencje przedstawiają wstępną wycenę, uwzględniając w niej już swoje ryzyko (wynikające z niedoszacowania kosztów organizacji), ale czymś zupełnie innym jest kategoryczne przedstawianie niczym nieuzasadnionych faktów.

Jeśli więc piszesz maila do agencji eventowej o treści: „Mam do zorganizowania event z okazji 10-lecia firmy. Ile to mniej więcej będzie kosztować?”, a odpowiedź brzmi: „Zmieścimy się w 20 tysiącach złotych.”, to nie licz na zbyt wiele. Prawdopodobnie masz do czynienia z nierzetelną agencją.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie