Można się spotkać z opinią, że gadżety reklamowe są dobrą opcją wyłącznie dla tradycyjnych biznesów. Z kolei firmy działające wyłącznie online rzekomo powinny sobie dać z nimi spokój, ponieważ i tak nic dzięki nie zyskają. To zbyt daleko idąca interpretacja biznesowej rzeczywistości. Gadżety reklamowe mają sens w każdej działalności, ponieważ dzięki nim można osiągnąć korzyści, jakich nie zapewni nawet najlepsza reklama online. O jakich korzyściach mowa? Sprawdź w naszym poradniku.
To bezcenna korzyść, jaką dają gadżety reklamowe. Zwykle rozdajemy je bezpośrednio, czyli spotykając się z klientami, na przykład podczas targów, konferencji, imprez branżowych czy po prostu akcji specjalnych organizowanych poza firmą. Dzięki temu możemy nie tylko obdarować klienta atrakcyjnym upominkiem, ale także zrobić na nim bardzo dobre wrażenie własną kulturą osobistą, sposobem bycia, wiedzą czy rozumieniem jego potrzeb.
Internet nie daje nam takiej możliwości. Nawet doskonały tekst sprzedażowy nie zastąpi spotkania twarzą w twarz, które może być początkiem udanej współpracy, a przede wszystkim przyspiesza proces zdobywania zaufania klienta.
Gadżety reklamowe nieprzypadkowo określa się mianem alternatywy dla wizytówki. W końcu zwykle znajdują się na nich dane kontaktowe firmy, z których klient może w przyszłości skorzystać.
Podczas przekazywania upominków możemy od razu poprosić o wymienienie się kontaktami, co jest o wiele trudniejsze w przestrzeni Internetu – coraz mniej osób zostawia swoje dane np. w formularzach zapisu do newslettera, obawiając się SPAM-u czy przechwycenia danych przez cyberprzestępców.
Choć wydaje się, że w dobie powszechnego dostępu do Internetu nikt nie ma już problemu z nawiązywaniem współpracy biznesowej online, to nadal nie brakuje osób, które przed podpisaniem umowy czy większym wydatkiem chcą się osobiście przekonać, z kim mają do czynienia. Co ciekawe, przodują w tym przedsiębiorcy z wyższej półki (właściciele dużych firm), którzy uchodzą za wyjątkowo cennych klientów.
Rozdając wartościowe gadżety reklamowe osobiście można od razu udowodnić potencjalnemu klientowi, że firma rzeczywiście istnieje, jest zaangażowana w nawiązywanie relacji, a jej przedstawiciel ma szczegółową wiedzę na temat przedmiotu działalności przedsiębiorstwa.