Gadżety reklamowe należą do kategorii najpopularniejszych nośników reklamy. Przedsiębiorcy całkiem słusznie traktują je, jako skuteczny sposób na dotarcie z przekazem promocyjnym do możliwie jak największej grupy klientów – szczególnie wtedy, gdy decydują się na masowe rozdawnictwo tanich gadżetów np. podczas targów, konferencji, imprez firmowych, koncertów etc. Gadżety reklamowe z jednej strony muszą być użyteczne i estetyczne, ale z drugiej powinny mieć wysoką wartość informacyjną. Na czym to dokładnie polega? Przeczytaj w naszym poradniku.
Gadżety reklamowe rozdaje się po coś. W przypadku stałych klientów zwykle wybieramy droższe, efektowniejsze upominki, których celem jest wzmocnienie relacji i zaskarbienie sobie lojalności klienta. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku firm, które dopiero budują swoją rozpoznawalność w szerokiej grupie klientów.
W takiej sytuacji nadrzędnym celem kampanii reklamowej z wykorzystaniem gadżetów reklamowych powinno być wypromowanie wizerunku marki przedsiębiorstwa, czyli sprawienie, aby obdarowani klienci mieli świadomość istnienia firmy oraz zapoznali się z jej ofertą. Będzie to możliwe jedynie wtedy, gdy gadżet będzie mieć wartość informacyjną.
O tej wartości decydują takie elementy, jak:
Ważne jest to, aby osiągnąć złoty środek pomiędzy estetyką gadżetu a jego informacyjnością. Nie powinno być tak, że rozdajesz klientom np. pendrive’y, których obudowy są całkowicie zadrukowane adresem, numerami telefonów i innymi danymi adresowymi przedsiębiorstwa. Taki pendrive będzie wyglądać źle, przez co obdarowany klient niekoniecznie będzie z niego korzystać.
Wartość informacyjną gadżetu można osiągnąć już poprzez umieszczenie na nim logotypu marki oraz adresu strony internetowej. Jeśli sam gadżet jest efektowny, kreatywny i przydatny, to z dużym prawdopodobieństwem klient wejdzie na stronę www, by dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej firmie.