Skuteczny gadżet reklamowy: jakie musi mieć cechy?

Krzysztof Jagielski
26.03.2021

Gadżety reklamowe są bardzo popularnym sposobem na promocję marki. Firmy inwestują w nie, aby w ten sposób zapewnić sobie, że ich marki biznesowe będą towarzyszyć obdarowanym klientom na co dzień. Aby jednak gadżety reklamowe nie okazały się tylko pustym kosztem, to konieczne jest zadbanie o ich skuteczność. Jak osiągnąć ten efekt? „Wystarczy” wybrać odpowiednie gadżety. Sprawdź, jakie cechy powinny mieć skuteczne upominki biznesowe dla klientów.

Przydatność

Chcąc mieć pewność, że klienci będą na co dzień korzystać z podarowanych im gadżetów reklamowych, w pierwszej kolejności należy się zastanowić, czy dana rzecz jest w ogóle użyteczna. Dla wielu przedsiębiorców zaskakujący może być fakt, że wciąż tak dużą popularnością cieszą się długopisy reklamowe. Nie ma w tym jednak żadnej tajemnicy: długopisy są bardzo przydatne i klienci chętnie z nich korzystają.

Trwałość

Nic nam po super użytecznym gadżecie reklamowym, jeśli klient po kilku tygodniach korzystania z niego wyrzuci go do śmieci z powodu np. uszkodzenia obudowy. Oszczędzanie na jakości gadżetów nie jest najlepszym pomysłem. Skoro już zdecydowałeś się na tę formę promocji marki, to zainwestuj w porządne wykonanie, aby mieć pewność, że gadżet posłuży obdarowanemu klientowi przez dłuższy czas.

Wysoka estetyka

Wybierając gadżety reklamowe do kampanii promocyjnej marki nie możesz zapominać o tym, że obdarowany klient będzie postrzegać Twój biznes właśnie przez pryzmat tego gadżetu. Zadbaj więc o to, aby upominek był efektowny, estetycznie wykonany, kreatywny pod względem projektu, kształtu, użyteczności etc. Byle jaki gadżet to byle jaka firma – tak myślą klienci, nawet jeśli jest to krzywdzące.

Dopasowanie do potrzeb i zainteresowań klienta

Idealna sytuacja jest wtedy, gdy klient korzysta z gadżetu reklamowego na co dzień, także poza pracą (w domu, podczas wakacji, w czasie weekendu z rodziną). Aby było to możliwe konieczne jest zadbanie o to, aby upominek wpisywał się w zainteresowania klienta. Oczywiście wymaga to poznania odbiorcy gadżetu, dlatego tę podpowiedź kierujemy do przedsiębiorców, którzy planują rozdawać gadżety wyłącznie stałym klientom, a nie masowo np. podczas targów.

Jeśli więc wiesz, czym interesuje się Twój klient, to wręcz mu gadżet, z którego będzie mógł korzystać podczas uprawiania hobby. Przykładowo: klient uwielbia trekking po górach? Dobrym upominkiem dla niego będzie np. powerbank, latarka czołowa czy pokrowiec na plecak z logo Twojej marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie