Gadżety reklamowe są bardzo popularnym sposobem na promocję marki. Firmy inwestują w nie, aby w ten sposób zapewnić sobie, że ich marki biznesowe będą towarzyszyć obdarowanym klientom na co dzień. Aby jednak gadżety reklamowe nie okazały się tylko pustym kosztem, to konieczne jest zadbanie o ich skuteczność. Jak osiągnąć ten efekt? „Wystarczy” wybrać odpowiednie gadżety. Sprawdź, jakie cechy powinny mieć skuteczne upominki biznesowe dla klientów.
Chcąc mieć pewność, że klienci będą na co dzień korzystać z podarowanych im gadżetów reklamowych, w pierwszej kolejności należy się zastanowić, czy dana rzecz jest w ogóle użyteczna. Dla wielu przedsiębiorców zaskakujący może być fakt, że wciąż tak dużą popularnością cieszą się długopisy reklamowe. Nie ma w tym jednak żadnej tajemnicy: długopisy są bardzo przydatne i klienci chętnie z nich korzystają.
Nic nam po super użytecznym gadżecie reklamowym, jeśli klient po kilku tygodniach korzystania z niego wyrzuci go do śmieci z powodu np. uszkodzenia obudowy. Oszczędzanie na jakości gadżetów nie jest najlepszym pomysłem. Skoro już zdecydowałeś się na tę formę promocji marki, to zainwestuj w porządne wykonanie, aby mieć pewność, że gadżet posłuży obdarowanemu klientowi przez dłuższy czas.
Wybierając gadżety reklamowe do kampanii promocyjnej marki nie możesz zapominać o tym, że obdarowany klient będzie postrzegać Twój biznes właśnie przez pryzmat tego gadżetu. Zadbaj więc o to, aby upominek był efektowny, estetycznie wykonany, kreatywny pod względem projektu, kształtu, użyteczności etc. Byle jaki gadżet to byle jaka firma – tak myślą klienci, nawet jeśli jest to krzywdzące.
Idealna sytuacja jest wtedy, gdy klient korzysta z gadżetu reklamowego na co dzień, także poza pracą (w domu, podczas wakacji, w czasie weekendu z rodziną). Aby było to możliwe konieczne jest zadbanie o to, aby upominek wpisywał się w zainteresowania klienta. Oczywiście wymaga to poznania odbiorcy gadżetu, dlatego tę podpowiedź kierujemy do przedsiębiorców, którzy planują rozdawać gadżety wyłącznie stałym klientom, a nie masowo np. podczas targów.
Jeśli więc wiesz, czym interesuje się Twój klient, to wręcz mu gadżet, z którego będzie mógł korzystać podczas uprawiania hobby. Przykładowo: klient uwielbia trekking po górach? Dobrym upominkiem dla niego będzie np. powerbank, latarka czołowa czy pokrowiec na plecak z logo Twojej marki.