Dlaczego warto rozdawać ołówki reklamowe?

Mateusz Nowak
19.05.2021

Ołówki reklamowe nie są pierwszym wyborem dla firm, które planują zorganizować kampanię promocyjną z wykorzystaniem gadżetów. Nie ma się czemu dziwić: ołówek nie jest ani efektowny, ani wartościowy, ani tym bardziej zaskakujący. Mimo to warto w nie inwestować, ponieważ okazuje się, że ołówki reklamowe mają kilka ważnych zalet z punktu widzenia skuteczności kampanii wizerunkowej marki przedsiębiorstwa. Najważniejsze korzyści wynikające z rozdawania ołówków reklamowych omawiamy w naszym poradniku.

Dostępne dla każdej firmy

Podstawową zaletą ołówków reklamowych jest ich bardzo niski koszt. Zamawiając hurtową liczbę gadżetów możesz liczyć na cenę jednostkową na poziomie kilku groszy. Jest to spory atut dla tych firm, które nie mogą sobie pozwolić na zgromadzenie dużego budżetu na reklamę, dopiero startują na rynku lub planują przeznaczać drobne kwoty na promocję w regularnych odstępach czasu.

Są praktyczne

Praktyczności ołówkom reklamowym z pewnością nie można odmówić. Są to bardzo funkcjonalne gadżety, z których korzysta większość z nas. Nawet w dobie powszechnego używania smartfonów i komputerów zawsze pojawiają się sytuacje, kiedy wygodniej jest sięgnąć po ołówek i zanotować coś na kartce.

Rada

Wykorzystaj praktyczność ołówków i rozdawaj je np. podczas targów wraz z niewielkim notesem.

Nie muszą być nudne

Ołówki reklamowe mogą wyróżniać się ciekawą kolorystyką czy materiałem wykonania. Gdy dodamy do tego efektowne znakowanie elementami identyfikacji wizualnej promowanej marki, to nagle okaże się, że to całkiem atrakcyjny gadżet, którym bez problemu można przykuć uwagę potencjalnych klientów.

Kojarzą się z ekologią

Wielka zaleta ołówków reklamowych, zwłaszcza tych drewnianych, w kolorze „eko”. Takie gadżety są bardzo dobrze odbierane przez współczesnych konsumentów, którzy w większości deklarują sympatię w stosunku do firm dbających o środowisko naturalne. To jeden z powodów, dla których w sklepach Ikea wciąż można sobie wziąć słynne ołówki reklamowe tej sieci – marka Ikea ma się kojarzyć właśnie z ekologią.

Można je rozdawać masowo

Ogromną zaletą ołówków reklamowych jest także to, że idealnie nadają się one do masowego rozdawania podczas akcji specjalnych, targów, konferencji czy po prostu w siedzibie firmy. Ich koszt jest na tyle niski, że nie trzeba się tutaj w żaden sposób ograniczać, a to zawsze zwiększa szansę, że wśród obdarowanych osób znajdą się przyszli klienci.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie