Problem zasygnalizowany w tytule tego artykułu miał chyba każdy przedsiębiorca, który zorganizował kampanię promocyjną z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. Praktycznie nie da się dokładnie policzyć, jaka liczba upominków jest potrzebna np. na targi czy konferencję branżową, nie wspominając już o akcji marketingu bezpośredniego prowadzonej na ulicach czy w galerii handlowej. Co zatem można zrobić z niewykorzystanymi gadżetami reklamowymi? Zebraliśmy kilka ciekawych pomysłów.
Tutaj jeden warunek: ten pomysł zadziała tylko wtedy, gdy masz pewność, że niewykorzystane gadżety będą aktualne za kilka czy kilkanaście miesięcy. Nie możesz w tym czasie zmienić identyfikacji wizualnej marki czy choćby danych adresowych firmy, które zostały pierwotnie umieszczone na gadżetach.
Nie dopuść jednak do sytuacji, w której niejako staniesz się zakładnikiem gadżetów reklamowych. Jeśli są przesłanki, aby np. zmienić logo marki przedsiębiorstwa, to takie działanie powinno mieć priorytet nad zagospodarowaniem niewykorzystanych gadżetów.
Jeśli gadżety reklamowe miałyby się zmarnować, to oczywiście lepiej będzie podarować je pracownikom, współpracownikom czy np. dostawcom, z którymi masz dobre kontakty. Zwłaszcza, gdy mówimy tutaj o praktycznych gadżetach, jak chociażby elementy odzieży, nośniki USB czy kalendarze.
Wyposażenie pracowników w firmowe gadżety reklamowe ma sens również z wizerunkowego punktu widzenia. W końcu odwiedzając np. klientów czy przyjmując ich w siedzibie firmy powinni akcentować swoje przywiązanie do pracodawcy oraz prezentować detale identyfikujące markę przedsiębiorstwa na każdym kroku.
Jeśli sam spotykasz się z klientami lub masz handlowców prowadzących sprzedaż bezpośrednią, to świetnym pomysłem na zagospodarowanie niewykorzystanych gadżetów reklamowych będzie rozdawanie ich podczas takich spotkań biznesowych. Nawet zwykły długopis czy pendrive jest miłym dodatkiem do wizytówki i może pozytywnie wpłynąć na przebieg rozmowy.
Załóżmy, że produkujesz coś, co jest następnie sprzedawane w hurtowniach czy w sklepach stacjonarnych. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś dostarczył niewykorzystane gadżety do punktów dystrybucji i poprosił kontrahentów, by pracownicy wręczali te upominki każdemu klientowi, który zdecyduje się na zakup Twojego produktu.