Każda firma powinna budować wizerunek, który świadczy o jej profesjonalizmie i budzi zaufanie klientów. To podstawa prowadzenia biznesu. Narzędziem do osiągnięcia tego celu jest oczywiście strona internetowa. Projektując ją trzeba zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów, ale nie poprzestawać tylko na tym. Liczy się również to, jak w dalszym czasie będziemy prowadzić i aktualizować stronę. Mamy dla Was 7 rad, które pomogą Wam zbudować profesjonalny wizerunek firmy przy pomocy strony www.
- Dbaj o wysokiej jakości treść – musi być ona na bieżąco aktualizowana i atrakcyjna przede wszystkim dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarki. Profesjonalne treści bardzo wspomagają budowanie zaufania do marki. Zainteresuj się tematem content marketingu i zapytaj o szczegóły np. wykonawcę swojej strony www.
- Nie duplikuj treści – stacja radiowa czy gazeta, która codziennie podawałaby te same informacje, szybko straci słuchaczy i czytelników. W Internecie korzystanie ze starych treści, a tym bardziej kopiowanie ich z innych stron, jest bardzo poważnym grzechem. Użytkownicy momentalnie to wychwycą i na pewno nie zaufają takiej „leniwej” firmie. W dodatku oko na takie strony ma Google, które za tzw. double content bardzo konsekwentnie nakłada filtry.
- Dbaj o wizerunek fachowca – klienci chcą wydawać pieniądze na to, co na pewno przyniesie im korzyść. Dlatego czasami wolimy zapłacić więcej oddając auto do autoryzowanego serwisu, zamiast jechać do zakładu prowadzonego w osiedlowym garażu. Firma może swoją stronę wykorzystać do kreowania i podbudowywania swojego profesjonalnego wizerunku np. publikując regularnie poradniki i dzieląc się z czytelnikami fachową wiedzą.
- Publikuj infografiki – atrakcyjny obraz potrafi przemówić do wyobraźni lepiej niż obszerny artykuł, szczególnie w Internecie. Dlatego tworząc tzw. content na stronę www nie ograniczaj się tylko do tekstów. Opublikuj co jakiś czas ciekawą infografikę, zestawienie z wykresami, oczywiście na temat dotyczący branży, w której działasz. To wygląda bardzo profesjonalnie.
- Aktualizacja! - treść na stronie musi być bardzo regularnie aktualizowana. Jeśli nie chcesz prowadzić bloga firmowego, to przynajmniej zadbaj o stworzenie zakładki „Aktualności” i publikuj tu różne informacje na temat wydarzeń, jakie mają miejsce w Twojej firmie. Może to być np. podpisanie atrakcyjnej umowy lub zakończenie realizacji jakiegoś projektu. Aktualizuj również dane kontaktowe.
- Odpowiadaj na oczekiwania klientów – jeśli zauważysz, że któryś z Twoich produktów lub któraś z usług cieszy się szczególnym zainteresowaniem, to podejmij ten temat na blogu lub w aktualnościach. Jest szansa, że dzięki temu na Twoją firmową stronę trafią ludzie z wyszukiwarki, którzy staną się później klientami. Jeśli prowadzisz blog firmowy lub profil w social mediach, to dbaj o interakcję – odpowiadaj na pytania, zadawaj je, angażuj.
- Pokazuj, że to, co sprzedajesz, naprawdę działa – twierdzisz, że Twoje usługi są najlepsze? Załącz dowód. Zrób krótki film, na którym pokażesz najmocniejsze cechy swojego produktu lub usługi. Dzięki temu zwykłe stwierdzenia przestaną być dla użytkowników pustymi banałami.
Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy przy pomocy strony www jest bardzo efektywne, ale wymaga konsekwencji. Jeśli nie masz na to czasu, poproś o pomoc profesjonalną agencję reklamową lub agencję content marketingową.