Nie jest żadną tajemnicą, że liczba wartościowych linków prowadzących do strony internetowej ma ogromny wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce. Podstawową metodą pozyskiwania takich linków jest korzystanie z płatnej promocji – np. wykupywanie artykułów sponsorowanych na portalach. Jeśli budżet Ci na to nie pozwala, to wciąż masz kilka opcji do wyboru. Sprawdź, jak możesz całkowicie za darmo pozyskać jeszcze więcej linków do strony www.
Ten sposób wymaga odrobiny zaangażowania, bo najpierw musisz znaleźć stronę, na której da się opublikować taki wpis gościnny. Najlepszym adresem będzie specjalistyczny blog. Działasz w jakiejś branży i możesz uchodzić za eksperta. Wyszukaj więc kilka blogów tematycznych podejmujących znane Ci zagadnienia i zaproponuj ich autorom, że przygotujesz merytoryczny wpis zupełnie za darmo, ale poprosisz o dodanie linku do Twojej strony w stopce wpisu.
Co prawda administratorzy forów internetowych są już bardzo wyczuleni na perfidne działania z zakresu marketingu szeptanego, ale jeśli masz konto na jakimś forum od dawna, to śmiało możesz umieścić w stopce link do swojej strony. Nikt nie powinien się obrazić.
Tworząc fajne artykuły na firmowy blog możesz zacząć pozyskiwać linki poprzez media społecznościowe. Wystarczy, że zaraz po publikacji będziesz wrzucać odnośnik do wpisu na fanpage’u czy profilu na Instagramie. Jeśli artykuł okaże się bardzo interesujący, to inni użytkownicy z pewnością będą go udostępniać znajomym, a to kolejne wartościowe linki.
Wracamy do marketingu szeptanego, który nie ma zbyt dobrej opinii, ale bywa naprawdę skuteczny. Pamiętaj jednak, aby te działania nie były nachalne i infantylne. Nie linkuj do swojej strony w każdym komentarzu. Rób to tylko wtedy, gdy może się to wpisać w kontekst dyskusji toczącej się pod artykułem.
Recenzenci mogą więcej, ponieważ ich opinie są bardzo pożądane m.in. przez portale konsumenckie czy porównywarki cen. Tworząc recenzję produktu możesz umieścić w niej link do swojej strony, np. w formie podpisu.
Jest mnóstwo organizacji charytatywnych, które potrzebują jakiegokolwiek wsparcia. Chętnie odwiedzą się za nie umieszczeniem linku do strony darczyńcy na swojej witrynie. Możesz uznać, że takie działanie jest cyniczne, ale przynajmniej skuteczne.