Blog to nie wszystko. 5 najważniejszych narzędzi content marketingu

Mateusz Nowak
16.09.2016

Content marketing nieodłącznie kojarzy się z blogowaniem i to prawda – blogi mają największe znaczenie w dystrybucji wartościowych treści. Jednak samo tworzenie wpisów na blog nie jest jeszcze content marketingiem. Ta strategia wykorzystuje o wiele więcej narzędzi, dzięki którym wartościowa treść może dotrzeć do szerokiego grona użytkowników, czyli Twoich klientów. Sprawdź, jak jeszcze można tworzyć content i nie bój się tego robić! Oto 5 najważniejszych narzędzi content marketingu, poza blogiem.

  1. Artykuł sponsorowany – jest bardzo chętnie wykorzystywany w strategii content marketingowej, choć trzeba tutaj uważać. Content marketing nie jest reklamą, dlatego dobry artykuł sponsorowany powinien prezentować markę czy produkt w nieco szerszym kontekście, a nie skupiać się tylko na sponsorze. Artykuły sponsorowane można publikować na portalach tematycznych i tym samym dotrzeć do setek tysięcy czytelników. Jest duża szansa, że wśród nich znajdą się osoby żywo zainteresowane Twoją ofertą.
     
  2. Wideo – przestaje się kojarzyć z parodiami i głupimi filmikami publikowanymi na YouTube. Dobre wideo jest bardzo skutecznym narzędziem content marketingu. Takie treści mocno angażują i przyciągają odbiorców, a także są chętnie przekazywane dalej w formie linków. Wideo może mieć charakter poradnika czy recenzji. W bardziej zaawansowanych działaniach można do tego wykorzystać np. popularnego youtubera – wszystko jednak zależy od budżetu.
     
  3. Social media – niezbędne w budowaniu strategii content marketingowej. Facebook czy Google+ to nie tylko miejsca dystrybucji linków, ale także świetne narzędzia do nawiązywania relacji z klientami, wywoływania dyskusji, organizowania akcji specjalnych. Treści publikowane w social media muszą być zwięzłe, arcyciekawe i inspirujące – tylko wówczas można liczyć na zbudowanie popularności profilu.
     
  4. Podcasty – czyli dźwiękowe wersje artykułów, nazywane internetowymi lekcjami. Podcasty cieszą się rosnącą popularnością, ponieważ nie wymagają od użytkownika zbyt dużego zaangażowania. Ciekawy podcast, objaśniający jakiś problem i niosący dużą wartość merytoryczną, będzie chętnie pobierany lub odsłuchiwany online. Można go umieścić na stronie internetowej firmy zamiast nudnej instrukcji w PDF.
     
  5. Infografika – problem przedstawiony w atrakcyjnej, skondensowanej formie – to najkrótsza charakterystyka infografiki. Takie treści są szalenie popularne i sięgają po nie wszystkie największe marki i portale internetowe. Badania pokazują, że infografika przyciąga uwagę o wiele większej grupy czytelników niż sam tekst. Musi być oczywiście dobrze zaprojektowana i podejmować jakiś interesujący temat. Siłą świetnych infografik jest też to, że są bardzo chętnie udostępniane i publikowane na innych portalach.
     

Jak widać content marketing to nie tylko blogowanie, ale także zestaw innych ciekawych narzędzi, które warto wykorzystywać w celu dotarcia do grupy docelowej z wartościowym przekazem. Idealna strategia zakłada tworzenie treści w różnych formatach, oczywiście o ile pozwala na to budżet.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie