Marka w social mediach w czasach pandemii: jak komunikować się z konsumentami?

Remigiusz Szulc
24.04.2020

Pandemia daje się nam wszystkim we znaki. Bardzo mocno uderzy ona w gospodarkę, czego skutki odczuje także branża reklamowa. Firmy już nie tyle tną wydatki na marketing, co odrąbują je siekierą. Mimo to warto zachować zdrowy rozsądek i nie pozbawiać się całkowicie szansy na towarzyszenie konsumentom w tych trudnych, ale także bardzo ciekawych czasach. Świetnym narzędziem do podtrzymania komunikacji są oczywiście social media. Jak z nich teraz korzystać?

Nie zawieszaj aktywności

Najważniejszą zasadą, jakiej należy się teraz trzymać, jest kontynuowanie obecności marki w social media. Nawet jeśli budżet firmy mocno ucierpiał w wyniku spowolnienia czy całkowitego braku przychodów, można wykorzystać wewnętrzne zasoby, czyli po prostu pracowników. Wielu z nich i tak nie ma teraz nic do roboty, siedzą w domach, więc warto zlecić im angażowanie się w prowadzenie profili marki. Wykorzystaj to, że obecnie media społecznościowe przeżywają największe oblężenie w historii, a znudzeni użytkownicy non-stop szukają ciekawych treści, za którymi mogą podążać.

Wykorzystaj okazję

Facebook już ogłosił obniżenie cenników reklamowych, co jest świetną okazją do tego, aby rozszerzyć zaangażowanie marki na tym portalu. Szacuje się, że w okresie pandemii ruch w mediach społecznościowych wzrósł o około 40%! Kreatywna kampania wizerunkowa na Facebooku pozwoli łatwo dotrzeć do nowych odbiorców, również tych, których w normalnych okolicznościach nie bylibyśmy w stanie pozyskać online.

Śledź trendy

Wszystkie liczące się marki próbują wykorzystywać media społecznościowe do podtrzymania zainteresowania ze strony konsumentów, a nawet poprawienia swojego wizerunku. Możesz śmiało korzystać z ich pomysłów, bo nie są wcale szczególnie odkrywcze, za to okazują się być bardzo skuteczne.

Nadal ogromną moc ma hasztag #zostańwdomu, ale nie opieraj na nim całej komunikacji. Ważnym trendem jest regularne publikowanie różnych form podziękowań np. dla służb medycznych. Jeśli Twoi pracownicy pozostali na posterunku pomimo zagrożenia epidemicznego, to także możesz im podziękować w poście na Facebooku – taka treść powinna szybka zdobyć duży zasięg.

Nie walcz z gigantami

Chodzi o to, aby promować markę w social mediach w sposób mądry i dostosowany do własnych możliwości – w tym finansowych. W dobie pandemii największe marki świata inwestują gigantyczne środki w to, aby towarzyszyć konsumentom. Nie robią tego jednak bez przerwy, ale skupiają się na tzw. prime time. Obserwuj, w jakich godzinach na Facebooku czy Instagramie pojawia się najwięcej treści reklamowych, relacji live czy angażujących postów. W tym czasie Twoja marka niech zostanie na uboczu, bo i tak nie przebijesz się przez ten szum informacyjny. Towarzysz konsumentom wtedy, gdy inni tego nie robią – na przykład późnym wieczorem, w nocy, wcześnie rano. Testuj też różne rozwiązania, aby zobaczyć, które opcje sprawdzają się najlepiej.

Na koniec bardzo ważna rada: nie skupiaj się na przekazie reklamowym. Wiem, że pokusa jest silna, bo chcesz nareszcie zacząć sprzedawać. Okoliczności są jednak szczególne i konsumenci nie mają teraz w głowach kupowania. W końcu i tak zaczną ponownie sięgać do portfeli, wybierając te marki, które nie dały plamy w trudnym okresie pandemii.

Komentarz Grzegorza Wiśniewskiego, CEO Soluma Group.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie